מזג אוויר ביוון

סוגי אקלים

ביוון ניתן להצביע על שני סוגי אקלים עיקריים – אקלים ים תיכוני ואקלים ממוזג.

האקלים הים תיכוני שורר במרבית שטחה של יוון. הוא מאופיין במשקעים רבים בחורף ואף בקיץ, בעונת קיץ ארוכה, עונת חורף קצרה, כשבין העונות מזג האוויר הפכפך וישנה רוח מצננת מכיוון הים. האקלים הממוזג בחלקים אחרים של המדינה מאופיין בטמפרטורות נמוכות ומכמות משקעים רבה. ניתן למצוא אקלים זה באזורים ההרריים של יוון לאורך הגבול עם מקדוניה בצפון המדינה.

freepik

פריסת משקעים

ביוון ניתן להבחין באזורים בהם כמות המשקעים הממוצעת מגיעה לכדי 3,000 מ"מ, כשבאזורים אחרים נרשמת כמות ממוצעת של 400 מ"מ בלבד. האזור בעל כמות המשקעים הגדולה ביותר במדינה הוא בחלק המערבי של המדינה שבו ממוצע המשקעים נע בין 2,000 ל-3,000 מ"מ.

במרכז יוון ובחלקים נוספים של המדינה כמות המשקעים קטנה יותר ונעה בממוצע של 600 עד 2,000 מ"מ. באיי יוון הכמות הממוצעת של המשקעים נעה בין 1,000 ל-2,000 מ"מ.

באזורים מסוימים במזרח, דרום וצפון יוון ישנה כמות משקעים ממוצעת מזערית יותר שנעה בין 400 ל-600 מ"מ. בחלק הצפון מערבי של יוון כמות המשקעים הממוצעת קטנה אף יותר ונעה בין 200 ל-400 מ"מ.

טמפרטורות

באופן כללי הטמפרטורות ביוון מתונות כמעט בכל האזורים.

בחודש ינואר הטמפרטורה הממוצעת הגבוהה ביותר היא 14 מעלות והנמוכה ביותר היא מינוס ארבע מעלות. ברוב החלק הצפוני של יוון ובהרי הטאיגאטוס נעה הטמפרטורה בין מינוס ארבע לאפס מעלות. במרכז יוון ובאיים הטמפרטורה הממוצעת בחודש ינואר נעה בין ארבע לשמונה מעלות. בחצי האי פולופנסוס הטמפרטורה נעה בין 8 ל-12 מעלות. באזור מצוצמם בהרי הטאיגאטוס נעה הטמפרטורה בין מינוס ארבע לאפס מעלות.

חודש יולי ביוון מהווה את החודש בו הטמפרטורות הגבוהות ביותר. האזורים החמים ביותר בחודש זה נמצאים במערב המדינה עם 24 מעלות. ממזרח ליוון באזור הים האגאי מגיעות הטמפרטורות בחודש יולי ל-22 מעלות. באיי יוון ניתן למצוא ימים לאורך חודש יולי בהם הטמפרטורה מגיעה לשיא של 28 מעלות.

יוון עצמה שומרת על ממוצע טמפרטורות בקיץ של 20-24 מעלות. אזורים צוננים יותר בקיץ בהם הטמפרטורה נעה בין 16 ל-20 מעלות נמצאים בצפון מערב ובצפון מזרח המדינה, כשבהרים הגבוהים הטמפרטורה היא בין 12 ל-16 מעלות.

כתבה בשיתוף אתר כחול יוון תיירות והאיים.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>