טראומה היא פגיעה פסיכולוגית שיכולה לנבוע מאירוע מזעזע, מפחיד או מסוכן.

האדם עלול לחוש פחד עז, חוסר אונים או אימה. תסמינים גופניים עשויים לכלול פלאשבקים, קשיי שינה וריכוז.

יש אנשים בעלי סיכוי גבוה יותר לחוות טראומה מאחרים. הסיכון לטראומה עולה אם האדם חווה אירועים טראומטיים קודמים בחייו או אם יש לו מצב נפשי כמו הפרעת דחק פוסט טראומטית (PTSD).

השפעות הטראומה יכולות להימשך חודשים או שנים לאחר שהאירוע התרחש. יש אנשים שקשה להם לדבר על מה שקרה ועשויים להיגרם על ידי דברים שמזכירים להם את האירוע הטראומטי.

ביקרו באתר http://maane.co.il ומצאו מידע נוסף על כך.

 

איך לדעת שאתה חווה טראומה?

המונח "טראומה" שימש בהקשרים רבים ושונים. זה יכול להתייחס לאירוע בודד, דרמטי בדרך כלל, הגורם לפחד עז, אימה ומצוקה. טראומה יכולה להיגרם גם מחשיפה ממושכת לאירועים או חפצים סלידה.

טראומה לרוב אינה נחווית כאירוע מבודד אלא היא חלק מסיפור חייו של אדם.

טראומה יכולה להיות מסווגת כחריפה או כרונית, תלוי אם האירוע הטראומטי הוא אחד מהבאים:

1) התקף קצר

2) התקפים מרובים עם פערים של חודשים או שנים ביניהם

3) חוויה חוזרת מתמשכת של הטראומה באמצעות פלאשבקים וסיוטים המתרחשים לפחות פעם בשבוע במשך תקופה של יותר משישה חודשים.

 

ניתן לתאר טראומה כסדרה של אירועים שחווה אדם ואשר מציפים את יכולתו של האדם להתמודד. טראומה נגרמת לרוב מאירוע בודד או מחשיפה מתמשכת למצבים מסכני חיים. ההשפעות של טראומה עשויות להיות פיזיות, נפשיות, רגשיות ורוחניות.

להלן כמה דוגמאות לאירועים טראומטיים:

– חווית מוות או פציעה או עדה

– תקיפה מינית

– עדים לאלימות בבית

– מאוימים באלימות

– חווית אסונות טבע כגון הוריקנים ורעידות אדמה

 

טראומה היא פגיעה נפשית המתרחשת כאשר מישהו חווה אירוע שהוא יוצא דופן וזה היה בלתי צפוי. האירוע יכול להיות כל דבר, מתאונת דרכים ועד לראות מישהו נפצע. ההלם של האירוע גורם לאדם להרגיש כאילו הוא חי בסיוט.

אנשים עם טראומה יכולים לחוות תסמינים רבים ושונים, כמו דיכאון, חרדה, פלאשבקים וסיוטים. הם עשויים גם להתקשות לישון או להתרכז בדברים במשך תקופות זמן ארוכות, מה שעלול להוביל לבעיות בעבודה או בבית הספר.

טראומה היא מצב של מצוקה פסיכולוגית או רגשית הנגרמת על ידי אירוע.

 

הגורמים הנפוצים ביותר לטראומה הם:

– התעללות מינית

– פשע אלים

– תאונה

– אסון טבע

– מלחמה.

בעבר, טראומה לא הייתה נושא נפוץ בשיחה יומיומית. עם זאת, אנו רואים מודעות מוגברת להשפעות הטראומה על אנשים ובריאותם הנפשית.

טראומה יכולה להתרחש בכל שלב בחיים ויש לה מקורות רבים ושונים. זה יכול להיות פיזי או רגשי ועלול להיגרם על ידי אירוע בודד או בעיות מתמשכות בחייך.

הסימפטומים של טראומה משתנים מאדם לאדם אך הם כוללים לרוב:

– פלאשבקים לאירוע הטראומטי

– הימנעות מכל דבר שמזכיר לך את האירוע

– מרגיש קהה רגשית או מנותק מאנשים אחרים

– מרגישים כל הזמן על הקצה, כאילו אתם צריכים להיות מוכנים שמשהו רע יקרה שוב – קושי בריכוז

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>
משרד
בלוג
המדריך השלם להעסקת עוזרת אישית: מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

דמיינו עולם שבו סימון וי רשימת המטלות שלכם מרגיש כמו משב רוח, שבו האיזון בין העבודה לחיים האישיים שלכם הוא לא רק חלום רחוק אלא המציאות היומיומית שלכם. המפתח? שכירת עוזר אישי – משנה את כללי המשחק עבור אלה המעוניינים להחזיר את זמנם ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

למאמר המלא >>
טיפול זוגי
כדאי לדעת
מדוע זוגות פונים לטיפול? הבנת אתגרים נפוצים במערכות יחסים

בשנים האחרונות, התפיסה של טיפול זוגי השתנתה ממאמץ אחרון להצלת מערכת יחסים כושלת לגישה יזומה לשיפור התקשורת, ההבנה והאינטימיות בין בני זוג. שינוי זה משקף הבנה רחבה יותר של המורכבויות של מערכות יחסים מודרניות והאתגרים שעומדים בפני זוגות בניווט בהן. בין אם מדובר בהתמודדות עם תוצאות הבגידה, בניהול מעברי החיים יחד או פשוט בשיפור התקשורת היומיומית, טיפול זוגי הפך לכלי יקר ערך עבור רבים. על ידי מתן מרחב בטוח לדיאלוג פתוח בהנחייתו של איש מקצוע מיומן, הטיפול מציע לזוגות הזדמנות לטפל בסוגיות שלהם בצורה בונה. זה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר אחד של השני, לפתרון סכסוכים ממושכים ולחיזוק הקשר. ככל שהחברה ממשיכה להכיר בערך של בריאות נפשית ורגשית, החשיבות של טיפול זוגי בשמירה על מערכות יחסים בריאות ותומכות ניכרת מתמיד.

למאמר המלא >>
צמחי מרפא
בלוג
צמחי מרפא נפוצים בכל בית

בעולם בו התלות בתרופות סינתטיות נפוצה, החשיבות של צמחי מרפא בחיי היומיום שלנו לעתים קרובות אינה זוכה לתשומת לב. מאמר זה שופך אור על התפקיד החיוני שתרופות טבעיות אלו ממלאות בקידום בריאות ורווחה ממש בבתים שלנו. באמצעות חקירה של חמישה עשבי תיבול נפוצים – אלוורה, קמומיל, נענע, בזיליקום וכורכום – מאמר זה שואף להכיר מחדש לקוראים את החשיבות המסורתית והעכשווית של צמחים אלה. כל עשב תיבול לא רק מביא תכונות ריפוי ייחודיות לשולחן אלא גם מגלם את היתרונות של שימוש בצמחים זמינים בקלות לשמירה על רווחה.

למאמר המלא >>