תלונות שווא במסגרת של גירושין – תופעה ודרכי התמודדות

תופעת תלונות השווא בגירושין כבר אינה תופעה שולית. למרבה הצער, נשים רבות בוחרות להגיש תלונת שווא כנגד הבעל/הגרוש במסגרת הליכי גירושין. ממה נובעת התופעה? וכיצד כדאי לך להתנהל אם הגישו כנגדך תלונת שווא? על תלונות שווא וגירושין במאמר שלפניכם.

אתה קם בבוקר בהיר ומגלה להפתעתך כי הוגשה כנגדך תלונה במשטרה בגין אלימות. אתה מברר במה מדובר, ומסתבר כי התלונה הוגשה על ידי לא אחרת מאשר גרושתך. האשה עמה חיית במשך שנים רבות החליטה להעליל עליך עלילת שווא כי התנהגת אליה או אל הילדים באלימות פיזית או מינית.

נשמע לכם כמו סרט רע? ובכן, למרבה הצער, מדובר במציאות קשה וכואבת. לא מעט סכסוכי גירושין נגררים למחוזות של תלונות שווא, וגברים נורמטיביים רבים מוצאים את עצמם בן לילה חשודים בעבירות חמורות.

אשה שהגישה תלונת שווא – לא תועמד לדין

את העלייה במספר תלונות השווא בגירושין [ובכלל] ניתן לתלות ביחס המקל של החוק למגישי תלונות שווא בגין אלימות פיזית או מינית. על פי הנחיית פרקליט המדינה, אין להעמיד לדין אדם שהעיד על עצמו שהיה קרבן לעבירת אלימות או לעבירת מין וחזר בו.

זוהי לשון הנחייה 2.5 של פרקליט המדינה, סעיפים 9-10:

"בעת קבלת החלטה בדבר נקיטת הליכים נגד עד שהיה קורבן לעבירת מין או אלימות ראוי לקחת בחשבון את מצבו הנפשי של העד בעת המשפט… ולבחון האם העדות המקורית היא עדות אמת והסתירה נובעת מחשש מהנאשם, מרצון להשכין שלום בית, מקיומן של רגשות אשם כלפי הנאשם, מהעדר כוח הנפשי הנדרש כדי להעיד נגדו בבית המשפט עדות מפלילה, וכדומהלפיכך, רק במקרים נדירים ביותר יש מקום לניהול הליכים פליליים נגד העד במקרה שכזה, ובוודאי שאין מקום לעצרו לצרכי חקירה"

משמעותה של הנחיה זו היא כי אשה המגישה תלונת שווא אינה נוטלת כמעט סיכון על עצמה, שכן, גם אם היא תסתבך בדבריה ותחזור בה מעדותה, עדיין היא לא תועמד לדין.

מצב משפטי זה עורר ביקורת ציבורית. על פי הביקורת, יש לשנות את המצב מן היסוד ולקבוע עונש מרתיע על הגשת תלונות שווא. עם זאת, נכון לעכשיו, מצב משפטי זה נותר על כנו, וברוב המקרים נשים לא תעמודנה לדין בגין הגשת תלונת שווא.

על תלונות שווא וגירושין בפודקאסט מה הקייס

תלונות שווא בגירושין בשיטת ה'מצליח'

היות ואשה המגישה תלונת שווא אינה נוטלת סיכון רב על עצמה, יועצי אחיתופל למיניהם ממליצים לנשים להגיש תלונה כנגד הגרוש בשיטת ה'מצליח'. לאמור: אם התלונה תתפוס והבעל יואשם באלימות – מה טוב, ואם לאו – האשה לא תינזק.

למרבה הצער, תופעה זו אינה שולית. גברים רבים מוצאים את עצמם חשודים בעבירות חמורות במסגרת סכסוכי גירושין, עד כדי שניתן לומר שתלונות שווא הן חלק בלתי נפרד מסכסוכי גירושין רבים.

הגישו כנגדך תלונת שווא? פְּעל בצורה שקולה ומושכלת

אם גרושתך הגישה כנגדך תלונת שווא, כדאי לך לפעול בצורה שקולה, מושכלת ורגועה. מטבע הדברים, רגשות עזים סוערים בקרבך ואתה כעוס, פגוע ואולי אף מעוניין בנקמה, אך כדאי לך לזכור: אתה חשוד כרגע בעבירות חמורות, והתנהגות אלימה לא תסייע לך להסיר את החשדות כנגדך, אלא להיפך.

ישנם אנשים הסבורים שכדאי להם להגיש תלונת שווא נגדית כדי 'לאזן' את המצב, אך למותר לציין כי מדובר בטעות פטאלית. בכדי להתגונן מפני תלונת השווא עליך ליצור אמינות בפני המשטרה ובפני בית המשפט, ולא להיגרר בעצמך לשקרים ולתלונות שווא.

 

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>