שיש קררה מחיר למטר

מה זה שיש קררה? מה מאפיין אותו ביחס לסוגי שיש אחרים? לאילו מטרות בעיצוב הבית הוא משמש בעיקר? מה המחיר של שיש קררה? בשורות הבאות נספר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על שיש קררה מחיר למטר, מרקם אופייני, עמידה בתקנים בינלאומיים, שימושים וכן הלאה.

מה זה שיש קררה?

שיש קררה היא אבן גיר שמקורה בעיר מסה קררה שבחבל טוסקנה באיטליה. השיש מאופיין בגוון לבן בהיר בעל עורקים דקיקים כהים בגווני אפור שונים, המעניקים לו נופך יוקרתי ונקי. בניגוד לאבני גיר רבות אחרות שזוכות לטייטל "שיש", שיש קררה היא אכן אבן שיש על פי התקנים הבינלאומיים שהוגדרו בכדי להבדיל בין אבני גיר רגילות ובין אבני שיש. שיש קררה נחצבת מן הקרקע כאבן גולמית ולאחר מכן עוברת שורה של תהליכי עיבוד וליטוש המיועדים להפוך אותה לאבן החלקה, המבריקה והיוקרתית שאותה אנו פוגשים באולמות התצוגה. שיש קררה יכול לשמש לריצוף פנים, משטחי עבודה במטבח וחיפוי פנים ונחשב לשיש יוקרתי בעל מראה מובחן ואסתטי.

כמה עולה שיש קררה?

כמו בכל סוגי השיש, גם במקרה של שיש קררה מחיר למטר יכול להשתנות בהתאם לרמת העיבוד של האבן. ככלל, את האבן הגולמית הנחצבת מן הקרקע ניתן לעבד בכמה רמות שונות. כמו כן, אבן זו מדורגת בכמה רמות בהתאם לאחידות המרקם, כמות העורקים והתצורה שלהם. אריחים שהמרקם שלהם פחות אחיד, מלא יותר בכתמים ובעל נוכחות גבוהה מדי של עורקים, יתומחרו ברמה נמוכה יותר מאריחים בעלי מראה אחיד ללא פגמים ועם כמות אופטימלית של עורקים בגוון הנכון. בחישוב לאריח בודד, הפערים יכולים להיות קטנים יחסית, אך כאשר מדובר על ריצוף של בית שלם או חיפוי של כל קירות הפנים בבית, הפערים יכולים להצטבר לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים. בנוסף לכך, בבחירת שיש קררה מחיר למטר יכול להשתנות מאוד בין הספקים השונים בהתאם לשאיפות הרווח של כל אחד מהם. ככלל, על אף שמדובר בסוג ספציפי של שיש ועל אף שהוא מגיע ממקום ספציפי בעולם, בעיר מסה קררה שבאיטליה ישנם כמה וכמה גורמים מסחריים העוסקים בחציבה ובעיבוד של אבני שיש קררה וכל אחד מהם עוסק גם בייצוא האבן לרחבי העולם. המשמעות היא שבישראל יכולה האבן להיות מיובאת על ידי גורמים שונים, כשכל אחד מהם מייבא את האבן מספק אחר באיטליה. פערי המחירים בין שרשראות האספקה הללו יכולים אף הם להשפיע על המחיר למטר של שיש קררה כאשר אתם מזמינים את האבן בחנות.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>