שירותי ראיית חשבון נדרשים לעסק

כמעט כל עסק עצמאי זקוק כיום לשירותיו של משרד רואה חשבון. בין אם העסק שלכם מוגדר כעוסק מורשה, בין אם העסק שלכם מוגדר כעוסק פטור ובין אם העסק שלכם מוגדר כחברה בע"מ, אין ספק שכדאי מאוד לבחור בשירותיו של רואה חשבון עבורו. הביורוקרטיה בישראל היא בהחלט לא דבר פשוט עבור עצמאיים רבים. התנהלות מול משרדי הממשלה ורשויות בישראל דורשת המון פרוצדורה, הרבה מסמכים ולא מעט תסכול. בנוסף לזה, עצמאיים צריכים להתנהל גם מול ביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה. על כן, כיום מוצעים לכל שכיר שירותי ראיית חשבון על ידי רואי חשבון שיש להם הכשרה, ידע מקצועי והיכרות מעמיקה עם חוקי המס, שירותים שונים שמטרתם היא לעשות את העבודה השוטפת הנדרשת מול הרשויות עבור העסק. כמו כן, מעבר לעבודה מול הרשויות, לרואי חשבון יש לא מעט ידע שיכול לסייע לעצמאיים, החל מהענקת ייעוץ בנוגע לכדאיות של הקמת עסק עצמאי ועד מילוי של דוחות שנתיים והכנת משכורות.

 

מהם השירותים העיקריים שמציע משרד רואה חשבון לעסקים?

רואה חשבון הוא איש מקצוע שהוסמך על פי החוק לעסוק במקצוע ראיית החשבון כאשר התפקיד שלו הוא לבצע ביקורות על דוחות כספיים וכן מתן חוות דעת עליהם. רואה החשבון אחראי על בדיקה, בקרה או אישור של כל מאזן, חשבון רווח והפסד, חשבון הכנסות והוצאות, חשבון תקבולים ותשלומים או כל חשבון אחר שיש בעסק. כמו כן, הוא מנהל את החשבונות, מפיק את הדוחות ומגיש אותם לרשויות המס. לרואה חשבון למעשה יש ידע והשכלה רחבה מאוד בתחומי החשבונאות השונים, מיסים, מימון, ביקורת חשבונאית וכן תחומים נוספים שדרושים לצורך ביצוע העבודה שלו.

לא פעם רואי חשבון מציע לעסקים שונים גם שירות ניהול כספים, ייעוץ פיננסי ועוד.

נהוג כיום לסווג את משרדי רואי החשבון למשרדים גדולים, בינוניים וקטנים. המשרדים נקראים לעיתים גם פירמות ודירוג המשרדים מתבצע לרוב בהתאם לכמות העובדים המקצועיים שבו לרבות רואי חשבון ומתמחים.

הצורך ברואה חשבון תלוי בהגדרה המקצועית: עוסקים מורשים, עוסקים פטורים או חברה בע"מ כאשר לכל אחת מההתאגדויות הללו קיימת הגדרה שונה בחוק ובהתאם לכך גם חובות וזכויות שונות מול הרשויות.

 

חשיבות רואה חשבון לעסקים

חשוב לדעת כי רואה חשבון הוא נחוץ מאוד עבור עסקים. כל עסק צריך להתנהל בצורה חוקית ותקינה מול רשויות המס שכן, התנהלות לא תקינה מול רשויות המס עלולה לסבך את בעל העסק. רואה חשבון יכול לתמוך בעסק על ידי כל הזיכויים הפוטנציאלים שמגיעים לו לאורך כל השנה ולייעץ לעסק כיצד לקבל החלטות אסטרטגיות לקראת סוף השנה. לא מעט בעלי עסקים שוכחים לעקוב אחרי נתונים שונים כגון: פת או הוצאות שאינן ישירות במשרדים שמנוהלים מהבית.

אין ספק שאחד הדברים המלחיצים ביותר שעלולים להיות לכל בעל עסק היא ביקורת של רשויות מס. רואה חשבון מקצועי יסייע לעסק להסדיר את הרישומים ולנהל את רשומות העסק באופן תקין וכן הוא מייצג את העסק מול רשויות המס וכך למעשה חוסך ממנו את הלחץ והטרדה הכרוכים בייצוג עצמאי מול רשויות המס.

רואה חשבון יכול להניב עבור העסק תובנות בצורה מהירה. הוא מחשב עבור העסק עלויות, מעריך סיכונים, יכול לסייע בבחירת אופציות שונות לתקצוב מהלכים ועוד. אין ספק כי רואה חשבון הוא בעל מקצוע קריטי עבור התנהלות פיננסית חוקית ונכונה.

 

מדוע כדאי לבחור במשרד רואה חשבון עם ניסיון?

אחד הפרמטרים שחשוב מאוד לבדוק כאשר מחפשים משרד רואי חשבון לעסק הוא הניסיון שיש למשרד בתחום. רואה חשבון או משרד לא מספיק מנוסה בתחום, לא פעם יכולים לבצע את העבודה בצורה חלקית או פשוט לא מספיק טובה. ככל שרואה חשבון הוא בעל ניסיון משמעותי יותר, כך הוא יהיה טוב יותר לעסק שלכם.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>
משרד
בלוג
המדריך השלם להעסקת עוזרת אישית: מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

דמיינו עולם שבו סימון וי רשימת המטלות שלכם מרגיש כמו משב רוח, שבו האיזון בין העבודה לחיים האישיים שלכם הוא לא רק חלום רחוק אלא המציאות היומיומית שלכם. המפתח? שכירת עוזר אישי – משנה את כללי המשחק עבור אלה המעוניינים להחזיר את זמנם ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

למאמר המלא >>
טיפול זוגי
כדאי לדעת
מדוע זוגות פונים לטיפול? הבנת אתגרים נפוצים במערכות יחסים

בשנים האחרונות, התפיסה של טיפול זוגי השתנתה ממאמץ אחרון להצלת מערכת יחסים כושלת לגישה יזומה לשיפור התקשורת, ההבנה והאינטימיות בין בני זוג. שינוי זה משקף הבנה רחבה יותר של המורכבויות של מערכות יחסים מודרניות והאתגרים שעומדים בפני זוגות בניווט בהן. בין אם מדובר בהתמודדות עם תוצאות הבגידה, בניהול מעברי החיים יחד או פשוט בשיפור התקשורת היומיומית, טיפול זוגי הפך לכלי יקר ערך עבור רבים. על ידי מתן מרחב בטוח לדיאלוג פתוח בהנחייתו של איש מקצוע מיומן, הטיפול מציע לזוגות הזדמנות לטפל בסוגיות שלהם בצורה בונה. זה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר אחד של השני, לפתרון סכסוכים ממושכים ולחיזוק הקשר. ככל שהחברה ממשיכה להכיר בערך של בריאות נפשית ורגשית, החשיבות של טיפול זוגי בשמירה על מערכות יחסים בריאות ותומכות ניכרת מתמיד.

למאמר המלא >>
צמחי מרפא
בלוג
צמחי מרפא נפוצים בכל בית

בעולם בו התלות בתרופות סינתטיות נפוצה, החשיבות של צמחי מרפא בחיי היומיום שלנו לעתים קרובות אינה זוכה לתשומת לב. מאמר זה שופך אור על התפקיד החיוני שתרופות טבעיות אלו ממלאות בקידום בריאות ורווחה ממש בבתים שלנו. באמצעות חקירה של חמישה עשבי תיבול נפוצים – אלוורה, קמומיל, נענע, בזיליקום וכורכום – מאמר זה שואף להכיר מחדש לקוראים את החשיבות המסורתית והעכשווית של צמחים אלה. כל עשב תיבול לא רק מביא תכונות ריפוי ייחודיות לשולחן אלא גם מגלם את היתרונות של שימוש בצמחים זמינים בקלות לשמירה על רווחה.

למאמר המלא >>