שיפוץ מבנים צו מבנה סוכן עם קבוצת עידן

 

צו מבנה מסוכן הוא צו שמוצא על ידי הרשויות או ליתר דיוק על ידי מחלקת הנדסה אזרחית בעירייה המקומית. מבנה מסוכן הוא מבינה שמתגלים בו פגמים שונים ומהווה סכנה לבניין עצמו, סכנה לדיירי הבניין או סכנה לעוברים והשבים ברחוב. כך לדוגמא: בניין שבו יש אריחי חיפוי רעועים שעלולים ליפול על עוברים ושבים ועוד. כאשר העירייה מוציאה צו מבנה מסוכן לבניין, חשוב לגשת בצורה דחופה מאוד לטיפול בסכנות לרבות הסרת הצו משום שמרגע הוצאת הצו, האחראיות על כל פגיעה עתידית חלילה בדיירי הבניין או בעוברים והשבים תוטל על דיירי הבניין.

כיצד מטפלים במבנה מסוכן?

כאשר בניין מוגדר כמבנה מסוכן, יש צורך לבדוק בשלב הראשון מהן הסיבות שבגינן הבניין מוגדר כך. את הבדיקה צריך לבצע מהנדס קונסטרוקציה מומחה ניתן להזמין שירות זה מחברת קבוצת עידן המתמחה בשיקום מבנים אשר יוכל לוודא את מצבו של הבניין בצורה הטובה ביותר מכל הבחינות. המקרים הנפוצים שמגדירים בניין כבניין מסוכן הם: אריחי חיפוי חלשים, מרפסות רעועות, סדקים עמוקים בעמודים ובקירות, חשיפה של מוטות הברזל שבעמודים ועוד. לאחר הבדיקה, המהנדס יוכל להציע תוכנית שיפוצים מפורטת בכדי לטפל בכל הבעיות של המבנה ולעיתים להפנות את דיירי הבניין גם לקבלן מקצועי שיטפל בבעיות המדוברות. חשוב מאוד לטפל בבעיות כמה שיותר מהר על מנת להסיר את צו ההריסה מהבניין.

מי יכול לטפל במבנה שיש לו צו הריסה?

קבלן שיפוצים רגיל לא יכול לטפל במבנה שיש לו צו הריסה ובפרט כאשר מדובר על המעטפת החיצונית של המבנה. לרוב גם מהנדסים לא ירצו לסכן את שמם ואת רישיון העבודה שלהם על קבלן חובבן  ועל כן, על המהנדס מוטלת האחראיות לליווי מלא של כל פרויקט כאשר במהלכו עליו לחתום ולאשר כל פעילות מצד הקבלן המבצע. על שיתוף הפעולה להיות ברמה גבוהה וטובה של אמון שכן, יש פיקוח משמעותי של הרשויות השונות.. שיקום מבנים חייב להתבצע רק על ידי קבלן עם סיווג מתאים לביצוע העבודה המדוברת.

כיצד מבטלים צו מבנה מסוכן

לאחר שמשפצים את הבניין לחלוטין, דיירי הבניין צריכים לקבל אישור ממהנדס הקונסטרוקציה אשר יאשר כי כל הליקויים שהיו בבניין ובגין זאת הוא הוגדר כבניין מסוכן תוקנו וכי הבניין בטוח לחלוטין. את האישור המדובר יש למסור בחזרה למחלקת הנדסה אזרחים בעירייה אשר הוציא את הצו. עם האישור, יגיע אל הבניין מהנדס מטעם העירייה שיבדוק מחדש את הבניין ואת הליקויים השונים שהיו בו על מנת לוודא שאכן כולם תוקנו. אם המהנדס יתרשם כי אכן כל הליקויים תוקנו הוא יבטל את צו המבנה המסוכן מהבניין. אם ישנם קשיים בנושא ביטול הצו, דיירי הבניין יכולים לקבל סיוע משפטי על מנת לקדם את תהליך הסרת הצו ולדאוג לכל האישורים הרלוונטיים.

 

 

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>