פרקט נקי: איך מנקים פרקט?

אין ספק שאחד האתגרים הגדולים בבית עם פרקט הוא הניקיון שלו, ולו בשל החשש הכי קטן שהמים יגרמו לו לנזק בלתי הפיך.

במאמר הבא נסביר איך מנקים פרקט, באילו חומרים כדאי להשתמש, באילו חומרים אסור וגם, למה כדאי להזמין חברת ניקיון? כל התשובות.

ניקוי פרקט – איך זה עובד?

בואו נפתח בשורה התחתונה, הסיכוי שהפרקט שלכם ישרוד אם תציפו אותו במים שואף לאפס, אם בכלל. לכן, אם התכוונתם לנקות אותו כך, אנו ממליצים לכם לחשב מסלול מחדש.

כל פרקט באשר הוא, בין אם מדובר על פרקט למינציה ובין אם מדובר על פרקט עץ, לא נחשב לעמיד במים. זה נכון שפרקט למינציה טיפה עמיד יותר, אך ממש לא כדאי לקחת את הסיכון ואת זה תגיד לכם כל חברת ניקיון בתים מומלצת.

אז במידה ויש לכם פרקט למינציה תוכלו תחילה לטאטא או לשאוב את הלכלוך הקשה. לאחר מכן, פשוט קחו מטלית לחה עם מעט נוזל ניקוי (בדגש על מעט) ונגבו את הפרקט. לאחר מכן, מומלץ לעבור עליו עם סמרטוט יבש.

במידה ויש לכם פרקט מעץ, הימנעו מכל מגע של מים איתו. תוכלו תחילה לטאטא את הפרקט או לשאוב אותו ולאחר מכן לנקות אותו באמצעות סמרטוט יבש בלבד, אחרת הוא יכול להתנפח.

השתמשו בחומרי ניקוי עדינים

במידה ויש לכם פרקט מעץ מלא, פשוט הימנעו משימוש בחומרי ניקוי בכלל. במידה ויש לכם פרקט למינציה, תוכלו להשתמש בכל נוזל ניקוי עדין בניחוח מבושם. אבל, וזה אבל חשוב, הימנעו מכל שימוש בחומרי ניקוי חריפים שיכולים לגרום לנזק בלתי הפיך לפרקט.

באילו חומרים מדובר? אל תשתמשו בשום פנים ואופן באקונומיקה וכימיקלים בעלי חומציות גבוהה שפשוט עלולים לאכול את שכבת הפרקט העליונה ולחדור אותה.

בנוסף, אל תשמשו בנוזלי ניקוי שאחוז השומנים בהם הוא גבוה. השומנים הללו ימשכו אליהם את האבק והבוץ ורק יהפכו את פעולת הניקיון למורכבת יותר.

הפרקט נפגע – מה עושים?

במידה ויש לכם פרקט למינציה ואתם מזהים שהוא ניזוק מהניקיון שלכם, נוכל לעודד אתכם מעט מפני שאולי המצב לא כזה עגום. פרקט למינציה הוא למעשה פרקט סינטטי המורכב מלוחות שעליהם מודבקת תמונה עם דוגמא של עץ.

במידה וכמה מהלוחות ניזוקו, תוכלו להחליף אותם בלבד לאותה הדוגמא. כמובן שבמידה וכל הלוחות ניזוקו, תצטרכו להחליף פשוט את הפרקט כולו.

במקרים בהם מדובר בפרקט עץ טבעי, לצערנו המצב מורכב הרבה יותר. בניגוד לפרקט למינציה, כאן לא תוכלו לבצע החלפה נקודתית של הלוחות ופשוט תצטרכו להחליף את הפרקט כולו.

שורה תחתונה – ההמלצה שלנו עבורכם היא להזמין חברה שמנוסה התחום הניקיון בכלל, ובתחום הפרקטים בפרט. צוות ניקיון מקצועי יגיע עם מכשור ייעודי ומתקדם על מנת להשיג את התוצאות המקסימליות מבלי לפגוע בפרקט עצמו.

פשוט חפשו בגוגל חברת ניקיון בתים במחיר אטרקטיבי, ודאו שהיא מנוסה בניקוי פרקטים והזמינו אותה.

לפרטים נוספים- https://www.april-clean.co.il/

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>