פינוי בינוי בירושלים

האם אתם זכאים להשתתף בתכנית פינוי בינוי? האם ייתכן שבניין לידכם יקבל אישור לפינוי בינוי ואתם לא? איך זה עובד? מי קובע והאם האישור שניתן לכם להשתתף בתכנית, במידה וניתן, תקף לכל עת ותוכלו לממש אותו לכשתהיו מעוניינים בכך? בשורות הבאות תוכלו לקרוא את כל מה שאתם צריכים לדעת על תכנית פינוי בינוי בירושלים והאם אתם זכאים להשתתף בה.

freepik

איך עובדת ההכרזה על מבנה לפינוי בינוי?

ובכן, על פי התכנית הממשלתית שגובשה, הרשות המקומית היא זו שיוזמת את תכנית ההתחדשות העירונית בתחומה ובעקבותיה ניתן גם להכריז על מבנים כעל מבנים המיועדים לפרויקט פינוי בינוי. ההכרזה היא לעולם לא על מבנה אחד בודד, אלא על מתחם של מבנים ואת ההכרזה הזאת רשאי לבצע משרד השיכון. מרגע שמתחם מבנים כלשהו הוכרז לטובת פינוי בינוי, בהתאם לשווי הקרקע, מצב המבנים בו ופוטנציאל השיפור בפני העיר ובכמות יחידות הדיור שניתן לבנות בו, לוקחת הרשות המקומית את הפרויקט לידיה מבחינת תכנון ואישור. לאחר קבלת אישורי התכנון, עוברת האחריות אל הדיירים לבחור יזם שיבצע עבורם את הפרויקט על פי הקריטריונים שנקבעו על ידי הרשות המקומית. המשמעות היא שאם אתם מתגוררים בסמוך למתחם מיושן אבל המבנה שלכם לא לגמרי נכלל בו ואתם ממוקמים ממש על הגבול מחוץ למתחם המיושן הזה, ייתכן בהחלט שהבניין שלידכם ישתתף בתכנית ואתם לא. יחד עם זאת, אם אתם מתגוררים במתחם המיושן עצמו, אתם זכאים להשתתף בתכנית כמו כל מבנה אחר שנכלל במתחם זה שהוכרז על ידי משרד השיכון.

 

לכמה זמן תקפה ההכרזה?

כאמור, ההכרזה על פינוי בינוי בירושלים, ולצורך העניין בכל מקום אחר בארץ, היא בסמכותו של משרד השיכון ומרגע שהמשרד הכריז על מתחם מסוים כמיועד לפינוי בינוי, עומדות בפני הרשות המקומית והדיירים 6 שנים להזנקת הפרויקט, אם כי ניתן להגיש בקשה להארכת תוקף ההכרזה. זה אולי נשמע לכם הרבה, אבל במהלך 6 השנים האלה צריך המתחם לעבור תהליכי תכנון ברשות המקומית ואתם עצמכם צריכים לעבור את התהליך של בחירת היזם שיבצע עבורכם את הפרויקט ולהשיג את ההסכמה של כלל הדיירים לביצועו. ישנם מקרים בהם חלק מהדיירים מסרבים להשתתף בפרויקט, מה שיכול לעכב את הוצאתו לפועל ולחייב אתכם להיכנס להליכים משפטיים מול הדייר הסרבן.

על כן, מרגע שאושרה לכם תכנית פינוי בינוי, אתם רוצים להתחיל להתקדם עם התהליך במהירות האפשרית. בזמן שהרשות המקומית עוסקת בתכנון ואישור הפרויקט, אתם יכולים בינתיים לאגד את הדיירים ולהכין את כל מה שצריך מבחינתכם. שימו לב שאתם למעשה עוזבים דירה מיושנת וחוזרים לדירה חדשה, מודרנית וגדולה יותר, שגם שוויה עולה בצורה משמעותית ולכן סביר להניח שתוכלו לקדם את העניין בקרב כלל הדיירים בקלות רבה.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>