ניהול שיווק אסטרטגיה שיווקית

 

.1שלב ראשון בתהליך הפילוח– סקירת בסיסים לפילוח שוק הצרכים– יכול להיות מבוסס על: א.מאפייני צרכן.

ב.תגובת צרכן. ג.העדפת צרכן. פילוח על פי מאפיין צרכן: פילוח ג, דמוגרפי )גיל, תעסוקה, הכנסה, דת,

מגדר, גזע(  ופסיכוגרפי )סגנון חיים, אישיות( דוגמאות: קמפיין נגד עישון המדבר לקהל המטרה הצעיר בשפתו

שלו= פילוח דמוגרפי על פי גיל.

 

 

 

 

מנהיגות חברתיתMBA‐

 

פילוח על פי תגובת צרכן )פילוח התנהגותי-( א. פילוח על פי הזדמנות )למשל רכישה קבועה או מיוחדת.( לדוגמא אנשים הרוכשים יין באופן קבוע/רק לאירוח/מתנה/קידוש. ב. פילוח על פי התועלות שמחפשים– הצרכנים המוצר, לדוגמא ברכב מחפשים רק תחבורה/מותרות/בטיחות. ג. פילוח על פי מעמד המשתמש– לקוחות "לא

שלנו," "שלנו." ד. פילוח על פי שיעור שימוש– קל, בינוני, כבד. ה. פילוח על פי מעמד נאמנות– נאמנות מוחלטת,

נאמנות חצויה, העברת נאמנות, נאמנות נודדת. ו. פילוח על פי מודעות– אי מודעות למוצר, בעלי ידע על המוצר,

מגלי עניין, כוונת קנייה. ז. פילוח על פי מעמד– להוט, חיובי, אדיש, שלילי ועוין.

 

דוגמא: איזה פילוח זה? תשובה: על פי תועלות משתמש

פילוח על פי העדפת צרכן–  בודקים  העדפות  צרכנים  ל2-  תכונות  מרכזיות  במוצר,  בוחנים  איפה  כל  קבוצה

ממוקמת מבחינת העדפות אלה. האם ישנן העדפות הומוגניות )העדפה זהה;( דומות )פלחים שונים מקובצים;(

האם מופשטת )העדפות שונות מאוד.(

 

  • שוק בעל  העדפות  הומוגניות–  לכל הצרכנים העדפות זהות מבחינת העדפה לתכונות המוצר ואין בו

פלחים טבעיים. נראה מוצרים שכל המותגים יהיו דומים זה לזה

 

  • שוק בעל העדפות דומות– השוק מציג מקבצי העדפה ברורים קיימים פלחי שוק טבעיים. נוכל להבחין כי

מותגים שונים יתאימו לפלחים טבעיים שונים

 

 

העדפות הצרכנים מפוזרות בכל מרחב המפה התפיסתית הבדלים גדולים

  • שוק בעל העדפות מופשטות

בהעדפות הצרכנים.

 

 

דוגמא: מודל חלופי לפילוח מתחום השיווק החברתי, זהו פילוח פסיכוגרפי )על פי מאפייני צרכן( הבוחן שילוב של

עמדות והתנהגויות הצרכן הקשורות לבריאות )כגון עישון , שתית אלכוהול, פעילות פיזית , תזונה, שמירה על משקל הנקה  וכד(  ,סגנון חיים ונתונים דמוגרפים.  פילוח זה הוא פרקטי  :מסייע בזיהוי הצרכנים שסביר יותר שישנו את

ההתנהגות שלהם.

 

5 שלבים לשינוי התנהגות ורכישה של חדשה, להלן תהליך: .1 אדם לא חושב על שינוי. .2האדם מתכוון לעשות

שינוי אך מידיי. .3הכנה לפעולה– מתכוון לעשות שינוי בעתיד המיידי ועשוי לערוך פעילויות הכנה לכך. .4פעולה

מבצע שינוי באופן פעיל. .5 אחזקה– שימור התנהגות. לאנשים בשלבים שונים יהיו עמדות ,אמונות ומוטיבציות

 

 

 

 

בשיווק החברתי אנו מנסים למזער את המחסומים שמונעים את שינוי ההתנהגות

 

דוגמאות: חטיפי בריאות של פיטנס, פילוח על פי מאפייני הצרכן– פסיכוגרפי )סגנון חיים( ודמוגרפי– מגדר, כמו כן, לפי תגובת צרכן תועלת– טעים ובריא. משווקים חברתיים מפלחים לרוב על בסיס תגובת הצרכן: העמדה כלפי הסיכון שיש לצרכן, לדוגמא מיקוד מאמצים בנהגים שנמנעים מחגורות בטיחות, צעירים שנמנים משימוש

באמצעי מניעה; שיעור שימוש – לדוגמא מעשנים כבדים.

 

 

פילוח: ניתוח בסיסי פילוח צמצום בסיסי הפילוח האפשריים לכמה מימדים מרכזיים.

בתהליך

.2שלב שני

 

שלבים. הגדרת משתני על– צמצום מימדים על יד הגדרת משתני על המאחדים את המשתנים עם תשובות דומות )לרוב ע"י ניתוח גורמים.( לדוגמא 200 שאלות הופכות ל7- מרכזיות; באמצעות ניתוח גורמים מוצאים משתנים שיש בינהם חוט מקשר, והם מרכיבים את אותו המימד, כך למעשה מצמצמים מימדים. דוגמא: פילוח עמדות צרכנים לגבי שירות בנקאות לאינטרנט חולק לקטגוריות: .1 אנשים שחשוב להם פנים מול פנים. .2אנשים מחפשי מידע.. .3אנשים מחשפים נוחות. .4 אנשים יצריתיים. .5 אנשים שחשוב להם מותג. .6אנשים שחשובה להם טכנולוגיה. .7 אנשים מהירי קבלת החלטות. ב. ניתוח בסיסי פילוח– ניתוח אשכולות; זיהוי פלחים הומוגניים שיש הטרוגניות בניהם. בהמשך לדוגמא של הבנק בודקים איפה כל אדם נמצא בכל אחד מ7- המימדים ומחפשים

קבוצות של אנשים )קבוצות שהשונות בניהן היא מינימלית ומקסימאלית בינם לבין קב' אחרות.(המשך דוגמא:

 

כגון אוריינטציה פנים-אל-פנים+רצון במידע+מותג חשוב+לא מונחה

 

אשכולות,

 

בדוגמא של  הבנקים  מצאו  4

נוחות+לא מונחה טכנולוגיה

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>
משרד
בלוג
המדריך השלם להעסקת עוזרת אישית: מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

דמיינו עולם שבו סימון וי רשימת המטלות שלכם מרגיש כמו משב רוח, שבו האיזון בין העבודה לחיים האישיים שלכם הוא לא רק חלום רחוק אלא המציאות היומיומית שלכם. המפתח? שכירת עוזר אישי – משנה את כללי המשחק עבור אלה המעוניינים להחזיר את זמנם ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

למאמר המלא >>
טיפול זוגי
כדאי לדעת
מדוע זוגות פונים לטיפול? הבנת אתגרים נפוצים במערכות יחסים

בשנים האחרונות, התפיסה של טיפול זוגי השתנתה ממאמץ אחרון להצלת מערכת יחסים כושלת לגישה יזומה לשיפור התקשורת, ההבנה והאינטימיות בין בני זוג. שינוי זה משקף הבנה רחבה יותר של המורכבויות של מערכות יחסים מודרניות והאתגרים שעומדים בפני זוגות בניווט בהן. בין אם מדובר בהתמודדות עם תוצאות הבגידה, בניהול מעברי החיים יחד או פשוט בשיפור התקשורת היומיומית, טיפול זוגי הפך לכלי יקר ערך עבור רבים. על ידי מתן מרחב בטוח לדיאלוג פתוח בהנחייתו של איש מקצוע מיומן, הטיפול מציע לזוגות הזדמנות לטפל בסוגיות שלהם בצורה בונה. זה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר אחד של השני, לפתרון סכסוכים ממושכים ולחיזוק הקשר. ככל שהחברה ממשיכה להכיר בערך של בריאות נפשית ורגשית, החשיבות של טיפול זוגי בשמירה על מערכות יחסים בריאות ותומכות ניכרת מתמיד.

למאמר המלא >>
צמחי מרפא
בלוג
צמחי מרפא נפוצים בכל בית

בעולם בו התלות בתרופות סינתטיות נפוצה, החשיבות של צמחי מרפא בחיי היומיום שלנו לעתים קרובות אינה זוכה לתשומת לב. מאמר זה שופך אור על התפקיד החיוני שתרופות טבעיות אלו ממלאות בקידום בריאות ורווחה ממש בבתים שלנו. באמצעות חקירה של חמישה עשבי תיבול נפוצים – אלוורה, קמומיל, נענע, בזיליקום וכורכום – מאמר זה שואף להכיר מחדש לקוראים את החשיבות המסורתית והעכשווית של צמחים אלה. כל עשב תיבול לא רק מביא תכונות ריפוי ייחודיות לשולחן אלא גם מגלם את היתרונות של שימוש בצמחים זמינים בקלות לשמירה על רווחה.

למאמר המלא >>