ניהול השיווק – פטרניאליזם לעומת ליברטאריאניזם

פטרניאליזם לעומת ליברטאריאניזם בכלים לשינוי התנהגות מצויים על הציר הנ"ל:

 

 

 

 

פטרניאליזם– המדינה יודעת מה טוב עבור תושביה, וכופה את עקרונותיה על הפרט. פעולות המבוצעות ע"י

החברה לתועלת של האינדיבידואל ללא הסכמה/רצון האינדיבידואל.

 

 

ליברטאריאניזם האינדיבידואל יודע מה טוב ביותר, ולכן צריך להניח לו לקבל החלטות באופן חופשי. בחירה

חופשת ומקסימום חופש, שעשויות להוביל לעלויות על אחרים.

 

שיווק– מציע חליפין דרך ניהול סביבה )פאטניאליזם,( כמו גם בחירה חופשית, תועלת אישית )ליברטאריאניזם.(

מציע איזון בין זכות האינדיבידואל )בחירה חופשית( לזכות המדינה )להגן על אחרים מעלויות.( החליפין ויתור על

התנהגויות המובילה לעלויות, בתמורה לסיפוק צרכים בעלי אינטרס עצמי.

פטרניאליזם לעומת ליברטאריאניזם בכלים לשינוי התנהגות מצויים על הציר הנ"ל:

 

 

 

חינוך

שיווק                                                                               חוק

פטרניאליזם– המדינה יודעת מה טוב עבור תושביה, וכופה את עקרונותיה על הפרט. פעולות המבוצעות ע"י

החברה לתועלת של האינדיבידואל ללא הסכמה/רצון האינדיבידואל.

 

 

ליברטאריאניזם האינדיבידואל יודע מה טוב ביותר, ולכן צריך להניח לו לקבל החלטות באופן חופשי. בחירה

חופשת ומקסימום חופש, שעשויות להוביל לעלויות על אחרים.

 

שיווק– מציע חליפין דרך ניהול סביבה )פאטניאליזם,( כמו גם בחירה חופשית, תועלת אישית )ליברטאריאניזם.(

מציע איזון בין זכות האינדיבידואל )בחירה חופשית( לזכות המדינה )להגן על אחרים מעלויות.( החליפין ויתור על

התנהגויות המובילה לעלויות, בתמורה לסיפוק צרכים בעלי אינטרס עצמי.

דוגמא: סטודנט שנה א' באונ' וכל החברים שלו נפגשים ושותים המון אלכוהול.

 

.1 יש לסטודנט מוטיבציה להפסיק לשתות )מודע לנזקים,( יש לו הזדמנות. יש לסטודנט אלטרנטיבות, ש לו יכולת

לעמוד מול חבריו ולא לשתות- לכן אנו זקוקים אך ורק לכלי חינוכי.

 

.2 לסטודנט יש מוטיבציה, אך אין לא הזדמנות כולם שותים אלכוהול אבל יש לו יכולות ומוטיבציה- כלי מתאים

כשאין הזדמנות זה שיווק, לדוגמא: אנחנו ננהל את הסביבה שיתנהג בהתאם למוטיבציה ויכולות שלו, לדוגמא

נציע משחקי פוטבול בלילה במקום פעילות השתייה )יש חלופה.(

 

.3 לא רוצה להפסיק לשתות, אין מוטיבציה טו לו עם המצב, אנחנו כן רואים יש הזדמנות להתנהג אחרת, אך הוא

לא מעוניין ולכן פה יש שימוש בחוק.

 

.4 הכל לא, אין מוטיבציה, אין הזדמנות ויכולת- אם אין מוטבציה נצטרך להשתמש בחוק.

 

**מוטבציה= לא= אין לו הזדמנות- עוררות מכוונת מטרה) גוברת כאשר יש תועלת אישית מההתנהגות(

 

הזדמנות :מצב בו יש סביבה המאפשרת את ההתנהגות, יכולת :כישוריו של האדם

 

משתנים נוספים המשפיעים על בחירת כלי שינוי ההתנהגות.1:רמת השימוש הנוכחית– היא אינדיקטור לקבלת ההתנהגות החדשה, כלומר קל יותר למי שלא משתתף בהתנהגות הלא רצויה לשנות את ההתנהגות, וכלן חינוך יהיה כלי טוב יותר עבור הלא משתמשים, לעומת אלו שחוו תועלת מההתנהגות הלא רצויה, שם כלי שיווקי וחוק

 

אזהרות על שתיית אלכוהול הפחיתו שתיית אלכוהול בזמן הריון בקרב נשים

דוגמא:

יהיו אפקטיביים יותר.

 

)אופציות מועטות

ככל שנמוכה

רמת תחרות-

מאשר נשים ששותות באופן כבד. .2

ששותות באופן קל,

 

להתנהגות,( חינוך יהיה כלי מספק לשינוי. לעומת רמת תחרות גבוהה תדרוש שיווק להדגשת החליפין ואם זה לא    מסייע אז חוק. .3 קהל מטרה רב אם דרוש שינוי אצל רוב אנשים יש צורך בחוק ושיווק, אם כל השוק צריך לשנות התנהגות חוק הוא כלי הכרחי. .4 חלוקה בעלויות ובתועלות הקהילה כשאנשים חשים שיקבלו נתח גדול מהתועלת המשותפת, חינוך יהיה מספיק. כאשר אנשים חשים שיקבלו נתח קטן אם בכלל עדיף חוק. .5 העלות

 לשינוי נגזר מגובה העלות של ההתנהגות הלא רצויה עבור החברה: עלות חמורה- חוק, עלות פחות חמורה- חינוך, עלות ברמה מתונה- שיווק. .6 מי שולט המדינה או האדם– כאשר זכויות המדינה דומיננטיות יהיה יותר שימוש בכח כלומר חוק )נהיגה בשכרות,( לעומת ההפך כאשר לאידיבידואל הכוח יהיה יותר שימוש שיווק וחינוך )מיחזור.( .7 מיקוד כוח כשמנהלים חושבים שלהם יותר כוח הם לא מרגישים צורך להציע חליפין ולכן יש יותר

 

מנהיגות חברתיתMBA‐

 

 

 

 

שיווק יחסים פעולה של בניית יחסים מספקים ארוכי טווח עם צדדים עיקריים- לקוחות, ספקים, מפיצים- כדי

לשמור על העדפותיהם ועל עסקיהם לטווח הרחוק. משווקים טובים בונים יחסים שבהם שני הצדדים יוצאים

 

לדוגמא: אהיה בקשר טוב עם סטודנטים עולים הם יבואו יותר לפעילויות. הגדרה של

מנצחים.

 

"בניית, תיחזוק, הגברה ומסחור של קשרים עם צרכנים )בדרך כלל לטווח הארוך( כשהיעדים של כל צד מושגים

ע"י חליפין הדדי ועמידה בהבטחות."

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>
גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>