ניהול השיווק – רעיון / התנהגות

 

 

 

/התנהגות. כלומר יש :3 .1סחורה פיזית. .2שירות. .3רעיון/התנהגות.

 

לדוגמא: מסעדות מזון מהיר מספקת: .1 סחורה פיזית-מזון. .2 שירותים שהם נקיים. .3 רעיון/התנהגות- שירותים

מהירים וחוסכים בזמן.

 

מוצר בתפיסה הקלאסית קיים על מנת לספק צרכים, רצונות וביקושים. החשיבות של המוצרים טמונה בעיקר

בערך שהם מספקים. לדוגמא: אישה קונה תכשיט או בגד יקר בגלל סיפוק של צורכי סטטוס. אדם תורם לקהילה

בפומבי, בשל רצון לספק את הצורך בהכרה. המוצר כשלעצמו אינו חשוב, מה שחשוב הוא הערך שהוא מספק:

מוצר כמענה לצורך.

 

דוגמא: קטע מהתוכנית מד-מאן, מקרן שקופיות. לקחו את אותו מוצר, המקרן, ושמו עליו ערך נוסטלגי.

 

דוגמא 2 – קישור לפרמידה של מאסלו: בגדים אילו צרכים הם יכולים לענות:

 

.1  פיסיולוגיים– הגנה מקור, חום.

 

.2  ביטחון– מקנה ביטחון עצמי

 

.3  שייכות– חברה, להיות מקובל, חלק מקבוצה מסויימת.

 

.4  הערכה-קבלת הערכה עצמית מהחברה.

 

.5  מימוש עצמי– דרך הלבוש שלי מראה על ייחודיות, טיפוח סגנון לבוש ייחודי

 

**לא כל מוצר עונה על כלל הצרכים, אבל יכול להיות על כמה. דוגמא 3 נוספת היא קנייה של דירה- על אילו

צרכים היא עונה?

 

.1  פסיולוגי– הגנה מקור, חום

 

.2  ביטחון– מקום מחסה

 

.3  שייכות/חברה– הצורך להרגיש קרוב למשפחה/חברים, להרגיש חלק מקבוצה.

 

.4  הערכה– אנשים יבחרו מיקום טוב לדירה שלהם וזאת כדי לקבל את הערכה של החברה.

 

.5  מימוש עצמי– עיצוב הדירה על-פי הסגנון האישי שלי.

 

 

off trade בין שיקולי ערך

צרכנים יבחרו מוצר מתוך שלל המוצרים העשויים לספק צורך נתון כ-

ערך ועלות-

ועלות.

 

ערך כולל לצרכן- עלות כוללת לצרכן= ערך מסופק לצרכן

 

  • ערך כולל לצרכן– זהו ערך המוצר עצמו, השירותים שהמוצר מספק, תדמית וכו.'

 

  • עלות כוללת לצרכן– זוהי העלות הכספית, עלות הזמן, עלות האנרגיה, עלות נפשית, עלות ההזדמנות

)הויתור על הדברים האחרים.(

 

פירמה הינה אוסף של פעילויות הנעשות כדי לתכנן, לייצר, לשווק ולספק ערך ללקוח, כשמטרתה הסופית הינה

ערך לפירמה )רווח.(

 

דגם שרשרת הערך chain) -(value מייקל פורטר. לפירמה יש סט של פעילויות מסויימות כדי לייצר תועלת לצרכן  ואז לפירמה. כל אחד מהמרכיבים שמרכיבים יכולים להועיל לערך של החברה. ישנם דברים שיגבירו את סיכויי החברה לרווח: .1 נגישות לחומרים שאין לחברות אחרות. .2 שינוע יותר יעיל ללקוחות. השרשרת כוללת את

 

ד.לוגיסטיקה מהארגון

ג.תפעול/ייצור.

ב.לוגיסטיקה אל הארגון.

אספקים.

השלבים הבאים עד להגעה ללקוח:

 

)שינוע.( ה.זיהוי  צרכים  ומכירות. ו.שירות- שירות  לאחר מכירה.  ז.לקוחות. כמו  כן,  הפירמה  צריכה  לפתח את

הנ"ל: .1 פיתוח טכנולוגיה. .2ניהול משאבי אנוש. .3תשתיות. .4 הרכשה.

 

  • הצלחה נוגעת להתאמה בין מחלקות– הצלחת החברה אינה תלויה רק במידת ההצלחה בה כל מחלקה

מבצעת את עבודתה ,אלא באיזו מידה כל הפעילויות המבוצעות במחלקות השונות מתואמות .כל מחלקה

 

האחרות מפתיחה את ערך האיכות

לא מקיימת קשרי גומלין שוטפים ומותאמים עם המחלקות

אשר

 

והשירות ללקוח.

 

  • ניהול נכון– פורטר שם דגש על ניהול נכון של ליבת העסקים ויצירת שיתוף פעולה בין המחלקות השונות.

 

שרשרת ערך שלNPO (2002) Su Kuo‐Jen יצר שרשרת למגזר השלישי )לקח את שרשרת הערך של פורטר(

המטרה והערך הסופי בעסק (PO) זה רווח, בNPO- זה לקדם חיים )ערך חברתי.( הוא מדגיש את החשיבות של

השת"פ בין כל המחלקות )משאבי אנוש, שיווק וכו.('

 

חליפין ועסקאות -(exchange) חליפין היא פעולה של השגת מוצר ראוי מאדם אחר/פירמה אחרת ע"י הצעת דבר

מה בתמורה. תנאים לקיום חליפין: .1שתי צדדים לעסקה. .2בעל ערך כל צד מציע דבר מה העשוי להיות בעל

ערך לצד האחר. .3תקשורת כל צד מסוגל לתקשר עם הצד השני ומאמין כי כדאי לסחור עימו. .4 חופש פעולה

שני הצדדים חופשיים לקבל או לדחות את הצעת החליפין. כשיש כפייה זה לא שיווק.

 

תהליך החליפין negotiation תהליך של משא ומתן להשגת תנאים מוסכמים על 2 צדדים. לאחר מכן מגיע

תהליך ביצוע העסקה ,transaction כשזה מתאים 2 הרצונות נפגשים. התוצר של עסקאות החליפין= השווקים.

 

שווקים -(market) מורכב מכל הלקוחות שיש להם צורך ו/או רצון משותף המעוניינים ומסוגלים לקיים חליפין בכדי

לספק את הצורך ו/או הרצון הנ"ל.

 

 

זאת בשונה מתורת הכלכלה בה אוסף

הענף זה המוכרים,

השוק זה הקונים,

מה ההבדל בין שוק לענף?

 

המוכרים והקונים מהווים שוק, בשיווק: .1 ענף -(industry) שוק מוכרים. -market.2 שוק הקונים. הקשר בין שוק

 

מעבירים בינהם מידע ותקשורת

בנוסף לזה הם

הדבר הזה הוא החלפה של מוצרים בתמורה לכסף;

לענף-

 

)מוצרים חדשים, מתנגדים למחירים גבוהים.(

 

שווקים ומשווקים השווקים הינם שדה הפעולה של המשווקים.

 

במצב הרגיל:

זה יכול להיות המוכר והקונה כאחד.

הצד האקטיבי ביותר בחתירה לביצוע חליפין.

משווקים-

 

משווק=חברה המשרתת את השוק.

 

ניהול השיווק  זהו תהליך תכנון, ביצוע ובקרה )בודקים אם השגנו את המטרה שלנו( של פיתוח המוצר, המחרה,

קידום מכירות והפצה של רעיונות, סחורות ושירותים ליצירת חליפין העונים על יעדים פרטניים וארגוניים.מסקנות והערות: .1ניהול השיווק מנתח את תהליך השיווק במטרה למקסם את התועלת של הפירמה. .2 ניהול השיווק

הינו תהליך לניהול הביקושים ל"מוצרים" של החברה.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>
גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>