מזג אוויר ביוון

סוגי אקלים

ביוון ניתן להצביע על שני סוגי אקלים עיקריים – אקלים ים תיכוני ואקלים ממוזג.

האקלים הים תיכוני שורר במרבית שטחה של יוון. הוא מאופיין במשקעים רבים בחורף ואף בקיץ, בעונת קיץ ארוכה, עונת חורף קצרה, כשבין העונות מזג האוויר הפכפך וישנה רוח מצננת מכיוון הים. האקלים הממוזג בחלקים אחרים של המדינה מאופיין בטמפרטורות נמוכות ומכמות משקעים רבה. ניתן למצוא אקלים זה באזורים ההרריים של יוון לאורך הגבול עם מקדוניה בצפון המדינה.

freepik

פריסת משקעים

ביוון ניתן להבחין באזורים בהם כמות המשקעים הממוצעת מגיעה לכדי 3,000 מ"מ, כשבאזורים אחרים נרשמת כמות ממוצעת של 400 מ"מ בלבד. האזור בעל כמות המשקעים הגדולה ביותר במדינה הוא בחלק המערבי של המדינה שבו ממוצע המשקעים נע בין 2,000 ל-3,000 מ"מ.

במרכז יוון ובחלקים נוספים של המדינה כמות המשקעים קטנה יותר ונעה בממוצע של 600 עד 2,000 מ"מ. באיי יוון הכמות הממוצעת של המשקעים נעה בין 1,000 ל-2,000 מ"מ.

באזורים מסוימים במזרח, דרום וצפון יוון ישנה כמות משקעים ממוצעת מזערית יותר שנעה בין 400 ל-600 מ"מ. בחלק הצפון מערבי של יוון כמות המשקעים הממוצעת קטנה אף יותר ונעה בין 200 ל-400 מ"מ.

טמפרטורות

באופן כללי הטמפרטורות ביוון מתונות כמעט בכל האזורים.

בחודש ינואר הטמפרטורה הממוצעת הגבוהה ביותר היא 14 מעלות והנמוכה ביותר היא מינוס ארבע מעלות. ברוב החלק הצפוני של יוון ובהרי הטאיגאטוס נעה הטמפרטורה בין מינוס ארבע לאפס מעלות. במרכז יוון ובאיים הטמפרטורה הממוצעת בחודש ינואר נעה בין ארבע לשמונה מעלות. בחצי האי פולופנסוס הטמפרטורה נעה בין 8 ל-12 מעלות. באזור מצוצמם בהרי הטאיגאטוס נעה הטמפרטורה בין מינוס ארבע לאפס מעלות.

חודש יולי ביוון מהווה את החודש בו הטמפרטורות הגבוהות ביותר. האזורים החמים ביותר בחודש זה נמצאים במערב המדינה עם 24 מעלות. ממזרח ליוון באזור הים האגאי מגיעות הטמפרטורות בחודש יולי ל-22 מעלות. באיי יוון ניתן למצוא ימים לאורך חודש יולי בהם הטמפרטורה מגיעה לשיא של 28 מעלות.

יוון עצמה שומרת על ממוצע טמפרטורות בקיץ של 20-24 מעלות. אזורים צוננים יותר בקיץ בהם הטמפרטורה נעה בין 16 ל-20 מעלות נמצאים בצפון מערב ובצפון מזרח המדינה, כשבהרים הגבוהים הטמפרטורה היא בין 12 ל-16 מעלות.

כתבה בשיתוף אתר כחול יוון תיירות והאיים.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>
משרד
בלוג
המדריך השלם להעסקת עוזרת אישית: מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

דמיינו עולם שבו סימון וי רשימת המטלות שלכם מרגיש כמו משב רוח, שבו האיזון בין העבודה לחיים האישיים שלכם הוא לא רק חלום רחוק אלא המציאות היומיומית שלכם. המפתח? שכירת עוזר אישי – משנה את כללי המשחק עבור אלה המעוניינים להחזיר את זמנם ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

למאמר המלא >>
טיפול זוגי
כדאי לדעת
מדוע זוגות פונים לטיפול? הבנת אתגרים נפוצים במערכות יחסים

בשנים האחרונות, התפיסה של טיפול זוגי השתנתה ממאמץ אחרון להצלת מערכת יחסים כושלת לגישה יזומה לשיפור התקשורת, ההבנה והאינטימיות בין בני זוג. שינוי זה משקף הבנה רחבה יותר של המורכבויות של מערכות יחסים מודרניות והאתגרים שעומדים בפני זוגות בניווט בהן. בין אם מדובר בהתמודדות עם תוצאות הבגידה, בניהול מעברי החיים יחד או פשוט בשיפור התקשורת היומיומית, טיפול זוגי הפך לכלי יקר ערך עבור רבים. על ידי מתן מרחב בטוח לדיאלוג פתוח בהנחייתו של איש מקצוע מיומן, הטיפול מציע לזוגות הזדמנות לטפל בסוגיות שלהם בצורה בונה. זה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר אחד של השני, לפתרון סכסוכים ממושכים ולחיזוק הקשר. ככל שהחברה ממשיכה להכיר בערך של בריאות נפשית ורגשית, החשיבות של טיפול זוגי בשמירה על מערכות יחסים בריאות ותומכות ניכרת מתמיד.

למאמר המלא >>
צמחי מרפא
בלוג
צמחי מרפא נפוצים בכל בית

בעולם בו התלות בתרופות סינתטיות נפוצה, החשיבות של צמחי מרפא בחיי היומיום שלנו לעתים קרובות אינה זוכה לתשומת לב. מאמר זה שופך אור על התפקיד החיוני שתרופות טבעיות אלו ממלאות בקידום בריאות ורווחה ממש בבתים שלנו. באמצעות חקירה של חמישה עשבי תיבול נפוצים – אלוורה, קמומיל, נענע, בזיליקום וכורכום – מאמר זה שואף להכיר מחדש לקוראים את החשיבות המסורתית והעכשווית של צמחים אלה. כל עשב תיבול לא רק מביא תכונות ריפוי ייחודיות לשולחן אלא גם מגלם את היתרונות של שימוש בצמחים זמינים בקלות לשמירה על רווחה.

למאמר המלא >>