מונית או אובר?

אובר

בישראל של שנות 2020 לא קיים עדיין שרות אובר למרות שהציבור בישראל לוחץ שאובר יכנס לארץ ויעשה מהפיכה בתחום הנסיעות כמו שכבר קורה בלמעלה מ 80 מדינות בעולם.

אובר שרות הסעות על ידי נהג עם רכב פרטי להסעת נוסעים ללא רשיון מונית או רכב ציבורי כמו שהחוק במדינת ישראל דורש.

קרדיט:freepik

יתרונות של אובר

המהפכה תתחיל בזה שתהיה יותר זמינות לנסיעות בשעות הלחץ, הזמנה באפליקציה, מחירים יותר אטרקטיביים, ניתן להזמין רכבים מפוארים באובר כמו מונית מפוארת, ניתן להתחלק בתשלום הנסיעה עם כמה אנשים ברכב, תשלום באשראי בלבד, רכבי אובר פזורים בכל מקום, אפשרות לעקוב אחר הנהג עד להגעה למקום ההזמנה, וישנו מעקב אחר שרות הנהג לפי דירוג הנוסע.

חסרונות של אובר

הוצאות של הנהג חלות עליו, טיפולים לרכב, דלק, ביטוחים.

המחיר של הנסיעה לא תמיד שווה לנהג לקחת את הנסיעה.

כמות גדולה של נהגים מאפשרת לחברה להוזיל את התעריף לרעת הנהג.

הביטוח לא מכסה נהגים המסיעים בשכר ללא היתר.

דירוג הנהג שגוי על ידי הנוסע שלעיתים החברה גורמת לפיטורו.

הנהג לא עבר הכשרה כמו נהגי המוניות להסעת נוסעים ברכב ציבורי.

מוניות

שרות מוניות בישראל מתחלק לשני סוגי מוניות עיקריים, מוניות ספיישל, מוניות שרות.

מוניות שירות, אוספות נוסעים מכל תחנה או מהכביש עד שהמונית מתמלאת, מוניות שרות גם כן רשאיות להוריד נוסעים לא רק בתחנות, והמחיר מתחלק בין כל הנוסעים במידה וכולם נוסעים לאותו יעד.

שרות מוניות ספיישל לנסיעות בעיר ולכל רחבי הארץ, ניתן להזמין מונית לשדה התעופה בן גוריון, מוניות ברחובות בהרמת יד מהרחוב, מונית להסעת עובדים, ומונית להסעת תלמידים.

מוניות בישראל יש מפרט מחייב לפי חוקי מדינת ישראל למוניות בהסעת נוסעים בשכר, חייב להיות מונה מכויל לפי חוק, המוניות מחויבות בחגורות בטיחות תקניות, מטף כיבוי אש, ערכת עזרה ראשונה, אפוד זוהר, פח אשפה, משולש אזהרה וכמובן מונית נקיה.

רוב מוניות הספיישל בישראל אלה מוניות חזקות, איכותיות, מנועי דיזל, רמת אבזור גבוהה ונוחות מעל הכל.

לסיכום

במידה ואתם מעוניינים לשלם במזומן על הנסיעה, באובר זה בלתי אפשרי, אולם נסיעה במונית זה אפשרי.

גם באובר וגם במונית אפשר להתלונן על הנהג במקרה של בעיה, נהגי המוניות עברו הכשרה מקיפה עיונית ומעשית איך להתנהג עם הנוסע לעומת אובר שלא עברו כלל הכשרה, במונית הנהג מחויב ברשיון הפעלה (מספר ירוק) להסעת נוסעים בשכר לעומת אובר שכל נהג יכול להסיע נוסעים, ללא מספר וללא ביטוח הסעה כחוק.

לעומת זאת כל נהג רכב ציבורי לפני שניגש להוציא רשיון להסעת נוסעים חותם על ויתור זכויות ונבדק על ידי המדינה ומשרד הרישוי משרד התחבורה שלא היה לו עברות תנועה ולא עבר פללי בכדי להסיע נוסעים בשכר כחוק, ורק אז ניגש להוציא רשיון כחוק זה תהליך שנמשך בין שנה לשנה וחצי וכל נהג מונית נבחר בקפידה על ידי הרשויות אם נמצא מתאים.

לכן תעשו את החושבים שלכם אם אתם מעדיפים נסיעה זולה? או נסיעה בטוחה?

 

מוניות ברחובות 08-9-120-120

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>
גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>