מבחן ה-IQ כחלק ממבחני מחוננים

מבחן IQ הוא מבחן סטנדרטי שנוצר על ידי אלפרד בינט בשנת 1905. הוא מעריך אינטליגנציה, שהיא היכולת לפתור בעיות, לחשוב בצורה מופשטת וללמוד במהירות.

מבחן IQ מנוהל בדרך כלל על ידי פסיכולוג או פסיכיאטר ומורכב מסדרה של משימות מילוליות וביצועיות. הציון במבחן יכול לשמש כאינדיקטור לפוטנציאל אינטלקטואלי למטרות חינוכיות או תעסוקתיות.

מבחן IQ מחונן נועד למדוד את יכולתו של תלמיד ללמידה ולא את האינטליגנציה שלו באופן כללי. המבחנים מבוצעים בדרך כלל על ידי פסיכולוגים, פסיכיאטרים או מורים שהוכשרו בתוכניות חינוך למחוננים.

מבחן IQ הוא מבחן סטנדרטי המשמש כבר עשרות שנים למדידת אינטליגנציה. הוא פותח במקור על ידי אלפרד בינט ופורסם בשנת 1905. מבחן ה-IQ נחשב לאחד המבחנים המשפיעים ביותר בהיסטוריה מכיוון שהיה מבחן האינטליגנציה הסטנדרטי הראשון.

מבחני מנת משכל נועדו לקבוע את היכולת המנטלית של האדם, או את יכולתו להבין, לזכור ולנמק מידע. סוג זה של בדיקות שימש מאז תחילת שנות ה-1900 ככלי לקביעת יכולת אינטלקטואלית.

מבחני IQ מנוהלים לרוב על ידי פסיכולוגים שהוכשרו בניהול וציון מבחנים מסוג זה. ניתן להשתמש בתוצאות ממבחני IQ אלו למטרות חינוכיות כגון אבחון לקויות למידה או זיהוי תלמידים מחוננים לתכניות חינוך מיוחד.

מבחני IQ מודדים אינטליגנציה במגוון דרכים, כולל היכולת לפתור בעיות וחשיבה מופשטת. מבחנים אלו ניתנים לעיתים קרובות לילדים ולמבוגרים אשר מוערכים למחוננים, וכן לאנשים עם מוגבלות שכלית המשפיעה על יכולתם לבצע במבחני IQ.

בדיקת IQ זכתה לביקורת נרחבת על אופן ביצוען, הכוללת ביצוע המבחן לילדים צעירים מכדי שיהיה משמעותי.

 

ישנם סוגים רבים ושונים של מבחני מחוננים.

מבחני מחוננים נועדו למדוד את הפוטנציאל של ילד להתפתחות אינטלקטואלית. ניתן להשתמש במבחנים כדי לזהות ילדים בעלי כישורים בתחומים ספציפיים, כגון מתמטיקה, קריאה, מדעים ואפילו אמנות.

הורים רבים מאמינים שמבחני מחוננים הם דרך מדויקת לקבוע אם ילדם מחונן או לא. עם זאת, אין הוכחות מדעיות לכך שבדיקות אלו יכולות לזהות במדויק ילדים בעלי כישורים.

מבחני מחוננים הם דרך מצוינת לקבוע אם ילד מחונן או לא. הם מנוהלים בדרך כלל על ידי פקידי בית ספר ופסיכולוגים.

ישנם סוגים רבים ושונים של מבחני מחוננים – IQ, SAT, ACT

דוגמאות למבחני מחוננים:

להלן דוגמאות למבחני מחוננים הנפוצות ביותר, שני מבחנים אלו ה – SAT ו ACT הם מבחנים מורכבים הדורשים הכנה מקצועית.

מבחן SAT: ה-SAT נוצר בשנת 1926 ומאז הוא משתנה. ב-2016 הוא הפך למבחן מותאם למחשב שניתן לבצע בכל מחשב או טאבלט. ה-SAT מנוהל על ידי מועצת המכללה ויש לו כיום שני חלקים: מתמטיקה (M) וקריאה וכתיבה מבוססת-ראיות (EW).

מבחן ACT : מבחן ACT הוא מבחן סטנדרטי המשמש למדידת היכולת הכללית של אדם לחשוב, ללמוד ולהגיב.

ה-ACT הוא בחינת הכניסה למכללות וללימודים להשכלה גבוה. הוא משמש גם על ידי בתי ספר תיכוניים ברחבי ישראל כאינדיקטור למוכנות לעבודה ברמת המכללה ולעבודות קורסים. ה-ACT מורכב מארבעה מבחנים מרובים: אנגלית, מתמטיקה, קריאה וחשיבה מדעית.

 

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>
גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>