יסודות השכנוע והפרזנטציה – קבלת החלטות ושיטת הכובעים

מצגת ככלי לקבלת החלטות:

*זמן חסד

 

.1 שיקוף היעדים- (לדוגמא: הגדלת היקף הלקוחות) מראה באיזה יעד נתמקד בשיחה הזו. אפשר לעשות זאת על ידי חיבור הקהל ליעדים שהם בעצמם הציבו (מתוך נאום קודם

שלהם / חזון החברה וכו.)' .2 המלצות- איך נגיע ליעד הזה? כשאנחנו מגיעים ישר לשורה התחתונה אנחנו מעבירים

מסר סמוי שעשינו שיעורי בית, מיקוד, ענייניות, תכליתיות, לא מבזבזים את הזמן.

א.  ההמלצה ניתנת כקריאה לפעולה

ב. ניתוח עלות ההמלצה- כמה זה עולה בפועל? ג. חלופות שנפסלו- אפשר ברמיזה (נבחנו עוד 2 חלופות ובהמשך נציג למה הן פחות

טובות.)

כשאנחנו מציגים את העלות והחלופות אנחנו מראים לקהל שלנו לא "התאהבנו" ברעיון שלנו ויש בנו מידה של אובייקטיביות מול הרעיון. בעיקר זה יראה שאנחנו חושבים

ניהולית כי אנחנו עונים על השאלות שהם בעצמם מחפשים עליהן תשובות. ./  הנחות עבודה- מה גרם לי להגיע להמלצות? הנחות יסוד, השערות (לדוגמא: פיתוח

אפליקציה לארגון, כי בשנה הבאה ל01% מהסטודנטים יהיו סמארטפונים)

.0 מידע תומך- עובדות, מחקרים רלוונטיים לרעיון ולהמלצה, צמצום המידע והבחנה בין עיקר לתפל- לתעדף את המידע שנחוץ לנו. נבחר להציג את מה שבאופן ישיר מדבר על

ההמלצה שלנו. איך הגענו להנחת העבודה שלנו.

.5 מנגנוני בקרה- מה אנחנו מצפים להשיג עוד חודשיים? עוד חצי שנה? סוג של פיילוט, לא ישר לשים את כל הביצים בסל אחד. ליצור הזדמנות לבקרה ושינוי בהתאם להתפתחות

הסביבה. מראה על חשיבה מערכתית- נהווה נכס לארגון.

 

 

נציף את הרעיון ואת ההמלצות ונעורר שאלות בקרב הקהל

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נרצה שהשאלות יגיעו מהקהל

עצמו

 

 

 

 

 שיטת הכובעים:

הדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו תאמר הרבה על מי שאנחנו. רושם ראשוני נע בין /1 שניות ל0

דקות.

בטבלת השכנוע, ראינו שאחד המרכיבים החשובים הוא המסר ואיך אנחנו נתפסים כמוסרים. שיטת הכובעים תעזור לנו להציג את עצמנו בצורה שתמנף אותנו ותבסס את מעמדנו כמוסרים

מול הקהל שלנו וכן בהכשרת הקרקע- העמקת היחסים על ידי שיחת חולין.

בדרך כלל קשה לנו להציג את עצמנו , אנחנו נוטים להישען על נתונים יבשים (גיל, מקצוע וכו)' ובאיזה שהוא שלב נתקעים כי אנחנו לא יודעים איזה כובע "לשלוף," אנחנו לא מתכננים מראש

מה אנחנו רוצים להגיד ואיך אנחנו רוצים שהצד השני יתפוס אותנו.

שני האלמנטים בהם נתמקד:

.1   ייצוג ייחודיות- זה לא חייב להיות בפן המקצועי אבל יש להעביר מסר לגבי ה"אני

מאמין" שלי, משהו מיוחד שעשיתי בעבר, משהו שאני ארצה להיות שותף בו בעתיד וכו.' .2 מכנה משותף- אנשים נוטים לשתף פעולה עם אנשים שהם מזדהים איתם. הם נוטים

להעסיק ולקדם אנשים הדומים להם.

ככל שניצור יותר אינטראקציה עם האדם שעומד מולנו, כך נזקוף לזכותנו את תמיכתו,

אהדתו והרצון שלו להיות בצד שלנו. אפשר לעשות "שיעורי בית" לפני המפגש עם אותו אדם, לחקור אודותיו, על ההישגים

שלו, מה ה"אני מאמין" שלו וכו.'

צריך לדעת למפות לא רק את הכובעים שלי בתור מוסר אלא גם את הכובעים של האדם שנמצא

מולי. "לכולם יש קשרים עד שצריך לנצל אותם-" שיטת הכובעים מצליחה לעבות את הקשרים האלה ולחזק את הקשר. ככל שנדע ליצור מכנה משותף רחב יותר עם יותר אנשים סביבנו, כך נוכל לנצל

את הקשרים האלה ברגע האמת.

 

אז מה זה כובע? כל מאפיין שמזהה אותי, ששייך אליי.

–  לא תמיד נחבוש את הכובע, אבל הוא תמיד קיים

–  לא תמיד הכובע יהיה רלוונטי, לכל כובע יש זמן מתאים לסיטואציה מסוימת.

– מיפוי הכובעים שלי – מיפוי הכובעים של מי שמולי

בשכנוע למדנו על 5 תובנות ששתיים מהן מתקשרות לשיטת הכובעים:

.1 "דבר עם אדם על עצמו והוא יקשיב לך שעות" – לאנשים יש נטייה לדבר על עצמם. סיווג הכובעים ייעשה על ידי כובעים אישיים וכובעים מקצועיים. לאנשים בדרגות בכירות יש

נטייה לחשוב שיש להם יותר כובעים מקצועיים מאישיים. מאחר ולרובנו אין מספיק ביטוי לכובע האישי, ברגע שנגרום לאדם שמולנו לחשוף כובע אישי שלו נרכוש את אהדתו

והקשבתו. .2  "שאלות חזקות יותר מתשובות-" לשאול את האדם שעומד מולנו שאלות שיוצרות

תחושה של התעניינות בו ובחייו.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>
משרד
בלוג
המדריך השלם להעסקת עוזרת אישית: מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

דמיינו עולם שבו סימון וי רשימת המטלות שלכם מרגיש כמו משב רוח, שבו האיזון בין העבודה לחיים האישיים שלכם הוא לא רק חלום רחוק אלא המציאות היומיומית שלכם. המפתח? שכירת עוזר אישי – משנה את כללי המשחק עבור אלה המעוניינים להחזיר את זמנם ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

למאמר המלא >>
טיפול זוגי
כדאי לדעת
מדוע זוגות פונים לטיפול? הבנת אתגרים נפוצים במערכות יחסים

בשנים האחרונות, התפיסה של טיפול זוגי השתנתה ממאמץ אחרון להצלת מערכת יחסים כושלת לגישה יזומה לשיפור התקשורת, ההבנה והאינטימיות בין בני זוג. שינוי זה משקף הבנה רחבה יותר של המורכבויות של מערכות יחסים מודרניות והאתגרים שעומדים בפני זוגות בניווט בהן. בין אם מדובר בהתמודדות עם תוצאות הבגידה, בניהול מעברי החיים יחד או פשוט בשיפור התקשורת היומיומית, טיפול זוגי הפך לכלי יקר ערך עבור רבים. על ידי מתן מרחב בטוח לדיאלוג פתוח בהנחייתו של איש מקצוע מיומן, הטיפול מציע לזוגות הזדמנות לטפל בסוגיות שלהם בצורה בונה. זה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר אחד של השני, לפתרון סכסוכים ממושכים ולחיזוק הקשר. ככל שהחברה ממשיכה להכיר בערך של בריאות נפשית ורגשית, החשיבות של טיפול זוגי בשמירה על מערכות יחסים בריאות ותומכות ניכרת מתמיד.

למאמר המלא >>
צמחי מרפא
בלוג
צמחי מרפא נפוצים בכל בית

בעולם בו התלות בתרופות סינתטיות נפוצה, החשיבות של צמחי מרפא בחיי היומיום שלנו לעתים קרובות אינה זוכה לתשומת לב. מאמר זה שופך אור על התפקיד החיוני שתרופות טבעיות אלו ממלאות בקידום בריאות ורווחה ממש בבתים שלנו. באמצעות חקירה של חמישה עשבי תיבול נפוצים – אלוורה, קמומיל, נענע, בזיליקום וכורכום – מאמר זה שואף להכיר מחדש לקוראים את החשיבות המסורתית והעכשווית של צמחים אלה. כל עשב תיבול לא רק מביא תכונות ריפוי ייחודיות לשולחן אלא גם מגלם את היתרונות של שימוש בצמחים זמינים בקלות לשמירה על רווחה.

למאמר המלא >>