יסודות השכנוע והפרזנטציה טבלת השכנוע

טבלת השכנוע:  ישנם חמישה זוגות של משתנים המשפיעים יותר מכל אותם גורמים נסיבתיים ויש יכולת לשלוט עליהם במידה מסוימת. כשנהיה מודעים אליהם נוכל להשפיע ולתקשר עם מי שעומד מולנו

בצורה טובה.

 

מסר < מוסר המסר לעולם אינו עומד לבדו, מוסר המסר חשובים לא פחות ומשפיעים יותר ועל כן עלינו לוודא שאנו משקיעים מחשבה במיצוב נכון של האופן בו הקהל מקבל אותנו ולא רק את המסר שאנחנו

מנסים להעביר לו. המסר יכול להיות אותו מסר בדיוק, אבל אם נשאל את עצמנו מה משפיע יותר נגלה שמוסר

משפיע יותר מאשר המסר. מוסר זה כל מכלול הדברים של איך תופסים אותי ומה חושבים עליי,

את מי אני מייצג בעיני האנשים שמקשיבים לי. את אותו המסר, שמעבירים שני מוסרים שונים- הקהל יכול לקבל באופן שונה. לכן צריך שקודם כל יקבלו אותי כמוסר. יש לפתח תקשורת ואמינות מול הקהל- קל יותר לאנשים להתחבר

לאנשים מאשר לרעיון ולכן צריך לוודא שקודם כל הקהל מקבל אתי כמוסר ורק אח"כ להציף את

הרעיון והמסר.

על מנת לבסס את עצמנו כמוסרים עלינו להראות 2 משתנים חשובים:

.1 ייחודיות- מה מיוחד בכם, מה שונה בכם מהאחרים? שימו לב כי אתם מבססים את עצמכם ואת הגוף שאותו אתם מייצגים. עליכם להראות ייחודיות שלכם ושל הגוף אותו

אתם רוצים לקדם. .2  מכנה משותף- מה משותף לי ולאדם מולי, על בסיס העיקרון הקהילתי- אני אשתף פעולה

יותר עם מי שיש לי איתו מכנה משותף.

 

מילולי )7%( < בלתי מילולי 0/% מילולי- מילים, כל מה שנמצא במילון

בלתי מילולי- כל השאר

בלתי מילולי משפיע יותר ממסר מילולי. 0/% מהמסרים שלנו עוברים באופן בלתי מילולי.

התקשורת הבלתי מילולית משפיעה על איך אנחנו תופסים את מי שעומד מולנו.

בלתי מילולי= טון, שפת גוף, קשר עין, קול וטונציה, הבעות פנים, מגע, הופעה חיצונית (לבוש,)

יציבה (עמידה) שימוש בידיים וכו.'

כאשר המסר המילולי אינן תואם את המסר הבלתי מילולי- המסר הבלתי מילולי יגבור.

לדוגמא: לשאול אם למישהו יש עוד שאלות ולהתחיל לארוז את הדברים ולהתקדם לכיוון הדלת.

כריזמה= כשהמסר המילולי בא בהלימה עם המסר הבלתי מילולי."

 

 

 

 

 

 

גלוי < סמוי ההבדל בין סמוי לבלתי מילולי הוא שמסר סמוי זה הסאבטקסט – בין השורות. למה אני כקהל

חושב שהתכוון הנואם.

בלתי מילולי- כל מה שאפשר לראות פיזית. הסמוי זה הפרשנות שניתנת למסר.

ככלל, ישנם תמיד שני ערוצים בהם אנו מעבירים מסרים לאנשים, בין אם במודע ובין אם לא. הערוץ האחד הוא הגלוי והוא מובן לנו, הוא כולל את כל מה שאנחנו אומרים במפורש ובאופן מילולי. הערוץ השני כולל מסרים בלתי מילוליים וכן מסקנות שמתבקשות ממה שאמרנו באופן

כלוי, למרות שלא אמרנו אותם בפועל. חשיבות המסרים הסמויים עולה כאשר זמננו קצר. צריך להיות מודעים למסרים סמויים גם כשאנחנו הם אלה המעבירים את המסר וגם כשאנחנו

מקבלי המסר. מסר סמוי דורש תהליך שכלתני של פרשנות. אם לא קלטו אותו- אין מסר סמוי.

במסר סמוי חשוב:

א. מתי להשתמש בו ולמנף את עצמנו/ את המסר שלנו ב. איך לחשוף את זה מול מי שנמצא מולי

מסר סמוי משפיע יותר מהמסר הגלוי בגלל בעיקר שאנשים משתכנעים יותר ממסקנות שהם

הגיעו אלינם בעצמם. מסר סמוי נותן את היכולת לתת לאנשים להגיע למסקנה לבד. כשנצליח

להניע אנשים לפעולה ממקום פנימי שלהם זה יצליח יותר.

 

מסרים סמויים שצריך לשים אליהם לב:

.1  סדר הדברים- מה אני אומר ראשון ומה אחרון

.2  מי הדובר: האם מתנדב ידבר על הסיפוק בהתנדבות או המנכ"ל?

./ זמן דיבור- כמה זמן אני מדבר על כל נושא ?

.0 דוגמאות וציטוטים – מעבירים מסר סמוי לגבי מי שאנחנו.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>
גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>