יסודות האסטרטגיה העסקית, אסטרטגיות חדשנות – פיתוח טכנולוגיות וניהול תהליכי חדשנות

אסטרטגיות חדשנות בפיתוח טכנולוגיות ומוצרים חדשים פירמה אחת יכולה לנקוט בשתי האס,' בתקופות שונות, בשווקים שונים ואף גם באותו זמן ובאותו השוק. עם זאת, לרוב פירמות נוהגות לדבוק באותה האסט שכן אסט' חדשנות נגזרת מהאסט

הראשית העסקית של הפירמה. מכאן שלרוב פעולים באסט החדשנות שמתאימה לאסט העסקית של

הפרימה. אין העדפה לאחת מהשתיים, תלוי סיטואציה.

 

אסטרטגיות תגובתיות )ברגע שיש שינוי בשוק, הפרימה מגיבה אליו(

–    הגנתית: תגובה במונחים שיווקיים )שיפור באחד מה (P4 ו/או הוספת מוצר לקו המוצרים.

לרוב כאשר אחר תוקף מוצר שמאוד חשוב לנו )ג'ונסון וג'ונסון יצרו תרופה דומה לטיילנול אך במחיר נמוך יותר. טיילנול עשו שינויים ב-P4 המחיר ואת הפרסום וגם הוציאו מוצר חדש

 

 

 

 

 

ומשודרג. התגובה הצליחה וג'ונסון נסוגה.( יתרון התגובה הוא ששיפרנו את המוצר או שהוצאנו מוצר חדש, התגובה מידתית ולא מצריכה עלויות גבוהות מדי. יחד עם זאת

מבהירה לשוק כי יודעת להגיב.

–  חיקוי

 

  • too :Me העתקה לא מדויקת כדי שלא לעבור על החוק. )העתקת הרעיונות משבוע האופנה

ומכירה במחיר זול יותר.(

 

Second but better                            ·

 

העיקרון החשוב ביותר באסט חיקוי היא הפחתת סיכון כיוון שהשוק כבר מכיר את המוצר )אין צורך בחינוך שוק,( יודעים שבסוף הטכנולוגיה הזו עובדת ולא מסוכן כמו עבור הפירמה

שפיתחה את הטכנולוגיה.

 

–    מכוונת רצון לקוחות- בניית מוצר חדש לפי דרישה והגדרות מדויקות של הלקוח. או הצעה

ללקוחות בסקר )מה אתה צריך? מה חסר לך? היית קונה את(?… ותגובה על פי פידבק שלהם. לעיתים לקוחות לא מודעים לצורך שלהם, או אז כדי לדעת איזה מוצר לפתח נצטרך לצפות על התנהגות הלקוחות וממנה ללמוד על צרכיהם.חדשנות יכולה להיות שיווקית או טכנולוגית.השיווקית עונה על צרכי הלקוחות, והטכנולוגית מחדשת טכנולוגיה.ישנם הרבה מקרים שהלקוחות לא יודעים להגיד לנו מה הם רוצים- איך אפשר לטפל בזה? לא לשאול אותם, אלא להסתכל על ההתנהגות שלהם בעולם- אולי משם יהיו לי רעיונות חדשים. מוצר הצריכה הנמכר ביותר במדינת ישראל הוא חלב. אנשים בדרך כלל יקחו את החלב שנמצא מאחורה. עיתון- בדרך כלל לא לוקחים את הראשון. קרמבו- כל אחד אוכל באופן שונה.ניתן לחשוב על דרכים בהם אפשר לשנות את המוצר ולשפר אותו, לפי התצפית על התנהגות

הצרכנים. ניסוי- להכין 2 חפצים ששוקלים אותו דבר.

 

חדשנות: עונה על צרכי לקוחות בצורה שונה מהמקובל או משתמשת בטכנולוגיה שונה.

 

ביצים באריזות שקופות- יעלה יותר, ימשוך את העין, יהיו לקוחות שיהיו מוכנים לשלם יותר בעבור

המוצר הזה אל מול המוצר הרגיל באריזת קרטון. )יותר נוח(

אסטרטגיות אקטיביות )יוצרת את השינוי בשוק(

 

   מופירמות אלה מקצות מראש אחוז נכבד מהכנסותיהן למו"פ. יש להן מחלקה, מעבדות ושם מדענים שמתעסקים במדע. למשל- לשפר סיבי טקסטיל, זה לא בהכרח אמור להיות לצורך מוצר ספציפי. במילים אחרות, זו פירמה שמוצאת פתרונות, איתם יכולים בהמשך

לפתור את הבעיה. לדוגמא- ,IBM עוסקת במדע, בשאיפה שמשהו מפריצות הדרך האלו יצלח ויממן את

ההוצאות שלנו. זו אסט' מאוד קשה, והרבה פירמות מוצאות אותה כלחלוטין לא יעילה. לכן הרבה מהגופים שעוסקים באסט' זו הם לא גופים למטרות רווח, למשל נאס"א. בסופו של

דבר הטכנולוגיות האלה מחלחלות אלינו. המיקרוגל למשל, נוצר מפיתוח של טכנולוגיות רדאר שעובדת על גלים קצרים שפותחה

במלחמה.

המצאה נוספת- מזון מיובש בהקפאה, נס קפה מגורען, גרנולה וכו.' אסטרטגיה קשה ולפעמים מוצאים אותה גם כלא יעילה, לכן לרוב כשמשתמשים

באסטרטגיה אקטיבית למו"פ אינם ארגונים למטרות רווח. למשל נאסא. מפתחים דברים

 

 

 

 

 

שיתכן ויועלו לאסטרונאוטים, לפעמים המוצרים מחלחלים גם לקהל הרחב. )כמו ייבוש מזון בהקפאה.(דוגמא נוספת- חברת דיופונט המתמחה בהנדסת חומרים. מייצרים סיב סינטטי להחליף את המשי והחוט שנוצר היה ניילון. מאז ייצרו גרביונים, מטריות, סיבי מברשת

שיניים ועוד.

 

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>
משרד
בלוג
המדריך השלם להעסקת עוזרת אישית: מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

דמיינו עולם שבו סימון וי רשימת המטלות שלכם מרגיש כמו משב רוח, שבו האיזון בין העבודה לחיים האישיים שלכם הוא לא רק חלום רחוק אלא המציאות היומיומית שלכם. המפתח? שכירת עוזר אישי – משנה את כללי המשחק עבור אלה המעוניינים להחזיר את זמנם ולשפר את הפרודוקטיביות שלהם.

למאמר המלא >>
טיפול זוגי
כדאי לדעת
מדוע זוגות פונים לטיפול? הבנת אתגרים נפוצים במערכות יחסים

בשנים האחרונות, התפיסה של טיפול זוגי השתנתה ממאמץ אחרון להצלת מערכת יחסים כושלת לגישה יזומה לשיפור התקשורת, ההבנה והאינטימיות בין בני זוג. שינוי זה משקף הבנה רחבה יותר של המורכבויות של מערכות יחסים מודרניות והאתגרים שעומדים בפני זוגות בניווט בהן. בין אם מדובר בהתמודדות עם תוצאות הבגידה, בניהול מעברי החיים יחד או פשוט בשיפור התקשורת היומיומית, טיפול זוגי הפך לכלי יקר ערך עבור רבים. על ידי מתן מרחב בטוח לדיאלוג פתוח בהנחייתו של איש מקצוע מיומן, הטיפול מציע לזוגות הזדמנות לטפל בסוגיות שלהם בצורה בונה. זה יכול להוביל להבנה עמוקה יותר אחד של השני, לפתרון סכסוכים ממושכים ולחיזוק הקשר. ככל שהחברה ממשיכה להכיר בערך של בריאות נפשית ורגשית, החשיבות של טיפול זוגי בשמירה על מערכות יחסים בריאות ותומכות ניכרת מתמיד.

למאמר המלא >>
צמחי מרפא
בלוג
צמחי מרפא נפוצים בכל בית

בעולם בו התלות בתרופות סינתטיות נפוצה, החשיבות של צמחי מרפא בחיי היומיום שלנו לעתים קרובות אינה זוכה לתשומת לב. מאמר זה שופך אור על התפקיד החיוני שתרופות טבעיות אלו ממלאות בקידום בריאות ורווחה ממש בבתים שלנו. באמצעות חקירה של חמישה עשבי תיבול נפוצים – אלוורה, קמומיל, נענע, בזיליקום וכורכום – מאמר זה שואף להכיר מחדש לקוראים את החשיבות המסורתית והעכשווית של צמחים אלה. כל עשב תיבול לא רק מביא תכונות ריפוי ייחודיות לשולחן אלא גם מגלם את היתרונות של שימוש בצמחים זמינים בקלות לשמירה על רווחה.

למאמר המלא >>