הצעדים לקראת פונדקאות – מה חשוב שתדעו? 

כניסה אל עולם הפונדקאות יכולה להיות מבהילה למדי – חוקי רבים, מסמכים שיש להכין ותהליך רגשי מטלטל יכולים כולם יחד וכל אחד בנפרד להציף את החושים. הליך פונדקאות בישראל הוא הליך מוסדר ביותר, וכדי לעשות סדר בדברים כתבנו עבורך את כל מה שצריך לדעת בשלבים ההתחלתיים, אז קדימה, כדאי להמשיך לקרוא. 

איך מתחילים הליך פונדקאות? 

בדרך כלל לאחר ניסיונות רבים לזכות בהליכי הריון ולידה ללא הצלחה תהיה המלצה לעשות שימוש בפונדקאית והשלב הראשון לתהליך יהיה לקבל אישור ראשוני מטעם הוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. ההורים מגישים את הבקשה והוועדה מחליטה האם לאשר להם אותה ולהתחיל את החיפוש אחר אם פונדקאית. הפנייה מצריכה פרטים כמו מכתב פניה, כתובת, דרכים ליצירת קשר, צילומים של תעודות הזהות, מעמד אישי של בני הזוג ותמצית הרישום שלהם ממשרד הפנים. כמו כן, יש צורך בחוות דעת רפואית מטעם הרופא המטפל שקובע שהאישה לא יכולה לשאת הריון ויש לצרף בדיקת זרע של האב. לאחר בחינת הסיכומים הרפואיים והסטטוס האישי הוועדה תקבע את החלטתה.  

איך מוצאים אם נושאת ואילו מסמכים יש להמציא? 

אחרי שמקבלים מהוועדה את האישור הראשוני ההורים צריכים לחפש אם נושאת, או אם פונדקאית כמו שהיא נקראת על ידי כולם. הם יכולים לפרסם שהם מחפשים אם פונדקאית והם יכולים להיעזר בסוכנויות שונות שפועלות בתחום, ולאחר שהם מוצאים אותה והיא נמצאת מתאימה יש לשלוח מסמכים לוועדה ובהם טופס בקשה להליך נשיאת עוברים, הסכם תיווך, טיוטה של הסכם שנערך בין הצדדים, תיאום ציפיות ועוד. מבחינת מסמכים אישיים על האישה להמציא חוות דעת גניקולוגית, הצהרה, חוות דעת פסיכולוגית לשני בני הזוג, אישור של עורך דין ששני בני הזוג מבינים את משמעות ההסכם, דוחות רישומים פליליים, ועל האם הפונדקאית להמציא מסמכים רבים גם כן ובהם טופס הצהרה חתום, תעודת גירושין אם רלוונטי, דוח רישום פלילי, אישור מהרופא המטפל, חוות דעת פסיכולוגית אותה יממנו ההורים המיועדים בהליך פונדקאות ועוד. 

הגשת הבקשה וחתימה על הסכם נשיאת עוברים

כשחותמים על הסכם נשיאת עוברים יש לבחור גם נאמן אצלו יופקדו כל הכספים המשולמים כתמורה לאם הפונדקאית. לאחר בחירת הנאמן ולאחר החתימה בין הצדדים על ההסכם יש להגיש את המסמכים לוועדה בסדר הזה – קודם מסמכים משותפים, לאחר מכן מסמכי הורים, ובסוף את מסמכי האם הפונדקאית. 

את הדיון הראשון בוועדה יקיימו לאחר שכל המסמכים יוגשו. בשלב הבא יערכו ראיונות אישיים עם כל הצדדים, הוועדה תבחן לעומק האם לא קיים חשש לבריאות האישה הפונדקאית, האם הדברים נעשו בהסכמה מלאה ושאין בהסכם בין הצדדים תנאים שיכולים לפגוע בזכויות הילד שנולד. לאחר שכל הנושאים הללו יבחנו לעומק הוועדה מאשרת או לא את האם הפונדקאית ויוצאים לדרך אל הריון ולידה מיוחלים.  

ההיריון והלידה

הליך פונדקאות נעשה באמצעות הפריה חוץ גופית, כאשר האם הפונדקאית עוברת השתלת ביצית מופרית וקופת החולים של בני הזוג היא הגורם המממן בהתאם לביטוח המשלים שלהם ובהתאם לסל הבריאות. בשבוע 20 בני הזוג והאם הפונדקאית מודיעים על ההיריון לעובד סוציאלי ראשי תוך צירוף כתב ויתור על סודיות. בקביעת ההסכם בין הצדדים כבר בשלבי ההתחלתיים בוחרים כיצד ומתי ההורים המיועדים מגיעים לבדיקות, כיצד הלידה תראה ומיד לאחר הלידה ההורים יודיעו לעובדת הסוציאלית של בית החולים על הלידה. העובד הסוציאלי הראשי ימנה עוד סוציאלי שיהיה אפוטרופוס על הילד עד למתן צו ההורות. 

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>