הדברה במרכז הארץ עם מינימום פגיעה בסביבה

 

יכול להיות שבעתיד נוכל לחיות גם בכוכבים אחרים, אבל נכון לעכשיו המקום היחיד הרלוונטי מבחינתנו הוא כדור הארץ. בהתאם מוטלת על כולנו החובה לשמור עליו, ובפרט כשיש יותר ויותר עדויות להשפעות השליליות של פעולות שונות, כולל כאלה יומיומיות, על הסביבה – ועל העתיד שלנו ושל ילדינו. כדאי גם לדעת שצמצום טביעת הרגל האקולוגית של כל אחד ואחת אפשרי גם בלי לפגוע ברמת החיים שאליה הורגלנו. בפרט כך הדבר בתחום ההדברה.

ריסוס עם חומרים אורגניים

דרך אחת להיפטר מחרקים ושאר מזיקים עם מינימום פגיעה בכדור הארץ היא להשתמש בחומרים אורגניים. חומרי ההדברה האורגניים מבוססים על חומרים טבעיים או על חיקוי מדויק שלהם. הדוגמה הנפוצה ביותר היא פירתרואידים – חומרים שהם חיקוי של פירתרום, תרכובת שמיוצרת ע"י חרציות שמבקשות להרחיק מעצמן אורחים לא רצויים.

חברת הדברה במרכז שמשתמשת בחומרים אורגניים מספקת תועלת כפולה: גם מצפון שקט יותר בזכות צמצום הפגיעה בסביבה, וגם מזעור החשיפה של בני הבית או העובדים בעסק לחומרים רעילים. לאחר ריסוס עם חומרים אורגניים גם ניתן לחזור למקום שבוצע בו הטיפול תוך זמן קצר יותר.

הדברה ביולוגית

דרך נוספת לבצע הדברה במרכז הארץ – האזור המאוכלס ביותר ולכן גם זה שמשפיע במידה הרבה ביותר על הסביבה – עם מינימום פגיעה אקולוגית היא הדרך הביולוגית. הכוונה היא לשימוש בצמחים או בבעלי חיים כדי להיפטר מאותם מזיקים לא רצויים. דוגמה אחת לשיטת הדברה זו היא פיזור דגי גמבוזיה בבריכות נוי וזאת משום שהדג הזה זולל זחלי יתושים ובכך מונע מהם להתרבות. שיטה זו נפוצה מאוד בחקלאות, וגם במקרה זה הרווח כפול: גם פגיעה מינימלית בסביבה וגם תוצרת בריאה יותר שלא נחשפה לכימיקלים בעייתיים.

מלכודות

הדברה במרכז ללא חומרים כימיים אפשרית גם באמצעות מלכודות.

לדוגמה, אם יש אצלכם בבית או בעסק עכברים או חולדות, במקום לפזר רעל – שעלול לגרום לשרשרת הרעלות שתפגע גם בחיות מחמד, חתולי רחוב, ציפורים ובעלי חיים נוספים – אפשר להציב מלכודות. פעולה זאת מבוססת על היכרות עם אופן ההתנהלות של המכרסמים, כך שהמדביר יודע לאן הם צפויים להגיע ובהתאם בוחר את הנקודות שבהן יוצבו המלכודות.

גם כשנדרשת הדברת חרקי מזון אפשר במקרים רבים לוותר על הריסוס ולהשתמש במלכודות דבק. מלכודות אלה מפיצות פרומונים שמושכים את החרקים, ולאחר שהם נדבקים למלכודת הם למעשה מנוטרלים ותוך זמן קצר מתים.

חשוב לציין כי שימוש בשיטות הדברה ידידותיות לסביבה מחייב מיומנות גבוהה – גם על-מנת שאכן לא תיווצר פגיעה לא הכרחית וגם בכדי שהמזיקים ייעלמו. רק חברות מנוסות כמו למשל הדברות מיכאל ובוריס יודעות להשתמש בכל השיטות הנ"ל, ובאחרות, באופן אפקטיבי באמת.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>