אסטמה של העור אצל ילדים

בשנים האחרונות ישנה עליה בשכיחות מחלת אסטמה של העור וחלה עליה של פי 5  בשיעור החולים במחלה. הסובלים העיקרים מהמחלה הם תינוקות וילדים.

 

אסטמה של העור, הידועה גם בשם “אטופיק דרמטיטיס” היא דלקת עור אטופית וכרונית הפוגעת בכ-10%-20% מכלל התינוקות והילדים בעולם המערבי. השם אסטמה של העור ניתן למחלה מכיוון שנמצא קשר בין המחלה לבין תגובה אלרגית, ומדובר בתופעה שכיחה אצל ילדים עם אלרגיות ידועות, אצל הילד החולה באסטמה של העור יכולה המחלה להופיע בנפרד או ביחד עם אחת או יותר ממחלות האלרגיה האחרות, כמו אסטמה או במקרים של אלרגיה במשפחה.

freepik

ברוב המקרים אסטמה של העור אצל ילדים מופיעה בהראשונה לחיים, כאשר בכ- 80% מהמקרים יופיעו המאפיינים עד גיל 5 שנים. עם זאת, המחלה יכולה להופיע בכל גיל. במהלך העשור השני לחיים הסימפטומים נעלמים לחלוטין, אך בחלק מהחולים המחלה חוזרת מאוחר יותר בעשור השלישי או בעשור הרביעי אך באה לידי ביטוי בשלב זה באופן שונה מבחינה קלינית. לפי הספרות שישים אחוז מהחולים מחלימים עד גיל ההתבגרות.

 

המחלה מתבטאת בשטחי עור אדומים מגרדים מאד המופיעים בעיקר בקפלי העור במרפקים, מאחורי הברכיים וסביב העיניים. במקרים קשים ובעיקר בילדים, הגרד והדלקתיות בעור יכולים להופיע גם בעור הפנים כפות ידיים, הקרקפת והגב. בחלק מהמקרים תחושת הגירוד טורדנית עד כדי הפרעות בשינה וירידה בלימודים.  גירוד העור בידיים שאינם נקיות יכול לגרום להווצרות זיהומים מקומיים בחיידקים המחמירים את האודם והכאב.

 

גורמים המשפיעים על המחלה:

 

גנטיקה – השכיחות של אסטמה של העור בקרב הורים לילד הלוקה במחלה יכולה להגיע עד לכדי שני שליש מהמקרים.

 

גורמים אלרגניים ותזונה – נמצא כי ילדים הסובלים מאסטמה של העור יהיו פעמים רבות גם אלרגיים לגורמים נוספים. צריכה של מזון מתועש או בעל פוטנציאל אלרגני, דוגמת ביצים, בוטנים, מוצרי חלב, חיטה או סויה. לעיתים, שינוי תזונתי יכול להוביל להטבה בתדירות ובחומרת המחלה.

 

סביבה – במדינות מתפתחות שיעור הלוקים במחלה אחוזים ספורים בלבד, עם נטייה לאסטמה של העור בערים הגדולות, בעיקר באזורים מתועשים ופחות באזורים כפריים. גם למזג האוויר יש משקל בהתפרצות האסטמה העורית, שלרוב תופיע בעונות מעבר או היעדר לחות באוויר.

 

כיצד הורים יכולים להקל על חיי ילדיהם הסובלים מאסטמה של העור?

מדובר על מספר כללים פשוטים וקלים לביצוע, ניקיון העור הוא חשוב, לכן מומלץ לעשות אמבטיות עם שימוש בשמן רחצה. לאחר הרחצה חשוב להקפיד על שימון העור עם חומרים מתאימים ועדיף להשתמש במשמני עור ללא בושם וחומרי שימור. העדיפו בגדים רכים ונעימים מכותנה ורצוי להימנע מבדים סינטטים וצמודים.

 

בנוסף לטיפול המניעתי החשוב, קיימים מגוון טיפולים רפואיים יעילים למחלה, המותאמים לחולה בהתאם לגילו וחומרת המחלה שלו, טיפולים אלו בטוחים כאשר השימוש בהם נעשה בהתאם להמלצה הרפואית. במקרים בהם אין הטבה במצב ליווי של רופא עור יכול להביא שיפור עצום במצב המטופל.

 

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>
גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>