איך לבחור לימודים אחרי הצבא

רוב הצעירים לאחר השירות הצבאי והטיול הגדול מתלבטים בנושא מה כדאי להם ללמוד. לאחר השירות הממושך בצה"ל או בשירות לאומי, רבים מהמשוחררים הטריים יוצאים לטיולים ארוכים אחרי צבא במדינות אקזוטיות בדרום אמריקה או במזרח הרחוק במדינות כמו הודו, נפאל ותאילנד, יש גם צעירים המחליטים לעבוד ולטייל במדינות המערב כמו ארצות הברית, קנדה ומדינות שונות באירופה. לאחר שהצעירים חוזרים מהטרקים והבילויים רובם מעוניינים ללמוד באקדמיה ולרכוש מקצוע לחיים.

ההחלטה מה ללמוד אינה פשוטה, במיוחד כיום כאשר יש מגוון עצום של אפשרויות ותחומי לימוד. מי שמתקשה להחליט מה ללמוד אחרי השירות הצבאי יכול לפנות למכוני הכוונה וייעוץ לימודים, יש גם מכללות המציעות ייעוץ והכוונה לנרשמים וכדאי לנצל זאת.

 

בדיקה עצמית המאפשרת לכם להחליט מה ללמוד

אם אתם רוצים להגיע להחלטה מה ללמוד בעצמכם וללא ייעוץ והכוונה מקצועית, מומלץ לחשוב על תחום הקרוב ללבכם ומקצוע שמעניין ומרתקת אתכם. יש צעירים אחרי צבא הנמשכים ללימודים טכנולוגיים, הם יכולים ללמוד במכללות ובבתי הספר להנדסאים או לבחור במסלול לימודים לתואר ראשון בתחום הנדסי כלשהו, למשל הנדסת תוכנה, בניין, חשמל, מכונות ועוד. צעירים אחרים יעדיפו ללמוד נושאים הומניים יותר או שהם יבחרו בתחום מבוקש כמו עריכת דין, פסיכולוגיה, רפואה, מדעי המדינה, סיעוד וכו'.

כדי לקבל החלטה עצמאית מה ללמוד יש להתייחס גם לגורמים כמו משך הלימודים, עלויות שכר לימוד, אפשרויות תעסוקה בשוק העבודה, שכר צפוי, תנאי קבלה, תעודה ועוד.

באופן כללי, כדאי לחשוב איזה תחום מעניין אתכם ומועדף עליכם מבחינת עניין ואתגר. אם אין לכם היכרות עם התחום תוכלו לשוחח עם אנשים העובדים בענף, לקרוא חוות דעת של בוגרי המגמה וכדאי לעיין גם בסילבוס כדי לבדוק מראש מה לומדים והאם התכנית מעניינת ומתאימה לכם.

 

בדיקת כישורים והתאמה

לאחר שבחרתם תחום לימודים מעניין עליכם לבדוק מהם תנאי הקבלה ללימודים. חשוב לזכור כי יש הבדלים משמעותיים בתנאי הקבלה בין מוסדות הלימוד השונים בארץ, לכן אם אתם מעוניינים ללמוד תחום הנדסי או טכנולוגי אך ציוני הבגרות והפסיכומטרי שלכם נמוכים יחסית, אינכם צריכים לוותר על החלום ואתם יכולים להירשם ללימודי הנדסאים מאחר ותנאי הקבלה נוחים וקלים יותר.

אגב, תמיד אפשר לנסות לשפר ציוני בגרות או לשפר את הציון במבחן הפסיכומטרי, בנוסף אם אין לכם בגרות מלאה או שהציונים שקיבלתם נמוכים, יש אפשרות להירשם למכינה כדי לשפר ציונים ולהתקבל על סמך הציונים במכינה.

 

תחומי לימוד פופולריים בקרב צעירים אחרי צבא

תחומי הלימוד הפופולריים ביותר בקרב צעירים אחרי צבא הם דיפלומת הנדסאי בניין, הנדסת או הנדסאי תוכנה, הנדסאי מכשור רפואי, הנדסאי אדריכלות ועיצוב פנים או תואר באדריכלות, לימודי משפטים, חשבונאות, מנהל עסקים, תעשייה וניהול, פסיכולוגיה, סיעוד ועוד.

יש ביקוש גבוה ללימודי מחשבים, האפשרויות הן מגוונות, החל מתואר ראשון במדעי המחשב או תואר ראשון בהנדסת תוכנה, דרך דיפלומת הנדסאי תוכנה ועד קורסים קצרים בנושאים כמו תכנות, אבטחת מידע וסייבר, בניית אתרים וכיוצא בזה.

צעירים רבים אחרי צבא לומדים לתואר הנדסאי בגלל היתרונות הרבים כמו לימודים קצרים ודיפלומה יוקרתית המבטיחה עבודה בשפע – למידע נוסף בנושא מלגות ללימודי הנדסאי לחצו כאן

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

המדריך המלא לוויסות תאורה בבית

תאורה ממלאת תפקיד מרכזי בעיצוב האווירה והפונקציונליות של הבתים שלנו. היא משפיעה לא רק על האופן שבו אנו רואים את החלל שלנו, אלא גם על מצב הרוח, הבריאות והרווחה הכללית שלנו. עם ההתקדמות בטכנולוגיה ובעיצוב, האפשרויות לתאורת בית התרחבו והציעו לנו שליטה חסרת תקדים בסביבות המחיה שלנו. עם זאת, עם שפע הבחירות הזה מגיעה הצורך בוויסות ובהתאמה אישית של התאורה כדי להתאים לצרכים ולהעדפות האישיות שלנו. מדריך זה נועד להאיר את הדרך להשגת בית מואר באופן מיטבי, שבו כל חדר לא רק משרת את מטרתו אלא עושה זאת בצורה שמשפרת את הנוחות, היעילות והאסתטיקה.

למאמר המלא >>
גזירת סרט
כדאי לדעת
השלבים בפתיחת חברה בערבון מוגבל

היציאה למסע היזמות דורשת קבלת החלטות מכריעות, אחת מהן היא בחירת מבנה העסק המתאים. מבין האפשרויות השונות, חברת האחריות המוגבלת (LLC) בולטת בשל השילוב הייחודי שלה של גמישות, הגנה ויעילות. פתיחת LLC היא מהלך אסטרטגי שיכול להועיל משמעותית לבעלי עסקים, ולהציע להם מבנה המשלב את הקלות התפעולית של שותפות עם הגנת האחריות של תאגיד.

למאמר המלא >>