תפקידיהן ותרומתן של קרנות ועמותות למנהיגות חברתית

אחריות תאגידית

 

מדוע תאגידים וחברות תורמים כסף?

 

נראה שחברות תורמות בממוצע בערך אחוז אחד מרווחיהן )לפני מס( לארגונים. התמריץ של ניכוי

המיסים אינו מהותי. הנתינה מתבצעת בגלל רצון אמיתי לפי פליישמן.

 

חברות עסקיות מייצרות ערך חברתי לא רק בצורת תרומת-כסף.

 

החברה צריכה לשרת בהוצאותיה את בעלי המניות. משקיעים קונים מניות בשביל לקבל ערך מקסימלי על השקעתם. האם הערך המקסימלי יינתן ע"י מוניטין, אסטרטגיית השיווק, או כי החברה

יוצרת תרומה חברתית?

 

 

 

 

 

 

687.2.4014

התמיכה בשיווק ע"י תרומה, אינה משמעותית. במובן זה, מוניטין שלילי בזכויות אדם, זכויות עובדים, זיהום סביבתי וכו,' כן פוגע )וגם לא תמיד – ע"ע חברת אפל,( אבל מוניטין חיובי במובן זה – לא משנה בפועל. לפי הסקרים של חברת טימברלנד, התרומה שלהם למטרות חברתיות או לארגונים

חברתיים אינה מהווה בכלל סיבה לרכישת המוצרים שלהם.

 

סיבה אחת למשל – היא לסמן "וי" על תרומה, כדי "להיות ברשימה של הטובים." סיבה אחרת – לאזן

את הרווחים העצומים או מעשים גרועים של התאגיד, עם תרומה משמעותית למטרות חברתיות.

סיבה נוספת: רתימת עובדים לארגון והעלאת גאווה ומוטיבציה בקרב העובדים.

 

סיבה חשובה מאוד – תשומת ליבו של הצרכן. לצרכן לא כזה אכפת מהדברים הטובים וההתקדמות.

כן אכפת להם מהדברים השליליים.

 

הסקטור הפרטי מאוד חשוב מבחינת ייצור, צריכה… כל חברה צריכה מעמד ביניים כדי להתקיים בסופו של דבר. ביחסי הסחר והצריכה האלו, אפשר ליצור ערך חברתי. והדבר חשוב במיוחד, ליצור

זאת בקרב העובדים, ובקרב הלקוחות.

 

אם אתה מחבר את המוצר שאתה מוכר לתרומה חברתית של החברה, באופן אינהרנטי )השקעה

בסביבה, נוף וייעור ע"י טימברלנד-עם הסמל שלהם והכל(… אתה רותם את העובדים והלקוחות

לעשיית התאגיד, גם יוצר מודעות בקרב הרבה אנשים, וגם יותר מחוייבות לעבודה, למותג וכו.'

 

אין מקום לצדקה במקומות העבודה, צדקה זו לא מחוייבות לחברה כתאגיד או עסק…

 

איך יוצרים תרבות של תרומה ואחריות תאגידית?

 

.1  אמון בתוך החברה, עבודת-צוות, חופש פעולה, והכוונה מנהיגותית.

.2 פעילות בחברה הקרובה, קהילה, במקום. .3  תחושת מטרה של כל עובד בארגון )שתילת העץ(

 

פילנתרופיה תאגידית אינה רק כסף, אך זה גם כסף, והשאר גם יכולים להיות מגולמים בכסף. אבל

כל שאר הדברים האלה )שעות התנדבות וכו(' יוצרים תועלת מאוד מאוד גדולה לחברה עצמה.

 

תרומות בארה"ב ירדו  ב6.2%- בין  .2008-2009  אך  באותו זמן,  כשכל התרומות  ירדו, התרומות

מעסקים דווקא עלו.

 

פרט ל"נידוב" שירותים, תאגידים גם מריצים פיילוטים ומקדמים כמה וכמה יוזמות:

 

.1  הענקת כספים ע"י התאגידים לארגונים, ותרומה  של מוצרים של החברה, שאי אפשר למכור

או במקרה של עודפים. התנדבות עובדים או מאצ'ינג לתרומות ופרויקטים ע"י תאגידים גם

נכנס בשלב זה.

 

– אוכל,

התחיל ממחשבה על צרכים אנושיים

)עדיין לא מבוסס.(

.2  עלייה  בגודל  הפעילות

 

תרופות, אמנות וחינוך, מלגות לימודים לילידי העובדים…

 

חלק מקצועי שמתמקד

–של ג'נרל אלקטריק.

הראשונה

.3   הקמתן  של  קרנות  תאגידיות,

 

בתרומה, ולחלק מהחברות יש קרנות ממש משעותיות בהיקף תרומתן. קרן פול ניומן – ייצר סוג חדש של אחריות תאגידית. הקים חברה שמטרתה היא להעביר כספים לארגונים בכל העולם. אח"כ הקים עמותה משלו – wall the in ,hole בדומה לבן אנד

ג'ריז שהקימו גם הם קרן שמשקיעה ותורמת לארגוני צדקה. .4   השלב הנוכחי – אימוץ תכניות רחבות היקף )כמו ה10,000- נשים של גודלמן-סאקס- תכנית

תעסוקה והקמת עסקים קטנים לעשרת אלפים נשים.(

 

למען

אימצו טכניקת תמחור שונה לפטנטים של התרופות שלהן,

גלאקסו סמית-'קליין,

 

מדינות שאינן יכולות להרשות לעצמן את מחירי השוק במערב.

 

 

 

 

 

687.2.4014

וורן באפט– ניסה לגרום לכך שבעלי המניות יתרמו אותן באמצעות תכנית לפיה הכסף יינתן לארגונים בהתאם לבקשת הציבור )או משהו כזה?… אולי לקוחות.(.. אבל הרבה מבעלי העניין נתנו את הכסף לארגוני "pro‐choice" של נשים בהקשר של הפלות, והרבה אחרים

 

בסוף התכנית ירדה מהפרק בגלל המתח

נגד הפלות.

,pro‐life

נתנו את  הכסף  לארגוני

וריבוי האינטרסים.

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ידועה בציבור הגדרה

בעידן שאנו חיים בו כיום, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד שלא במסגרת המבנה המשפחתי המסורתי. זוגות לא נשואים מעין אלה