ניהול השיווק – תאוריה חברתית

Model Diffusion ,Innovations רוג'ארס, תאוריה אחרונה, חדשנות ומדגישה את חשיבות האינטראקציה בין

 

חדשני-"?

"מוצר"

"כיצד אנשים מאמצים

הוא מדבר על

ההתנהגות עוברת מפה לאוזן בדיפוזיה.

אנשים.

 

דיפוזיה של מוצר חדש, היא תהליך בו החדשנות מתוקשרת ע"י ערוצים מסויימים לאורך זמן, בין חברי מערכת חברתית. זה תהליך חברתי שקשור לתקשורת הבין-אישית, מושגי בסיס: חדשנות, תקשורת– בדרך כלל מפה

 

מערכת

לדוגמא יש אנשים חדשניים שקולטים מהר את החדשנות,

הזמן שלוקח למידע לעבור,

זמן

לאוזן,

 

חברתית– האנשים בחברה. ישנם 5 שלבים בתהליך ההחלטה של רכישת ההתנהגות: .1 ידע– חשוף לחדשנות, אך אין לו ידע על המוצר החדש. .2 שכנוע– שוקל, מחפש מידע. .3 החלטה– בודק את הפלוסים ומינוסים ומחליט אם לדחות או לקבל. .4 יישום– משתמש ומחליט אם שמיש עבורו. .5 אישור– החלטה סופית להמשיך להתשמש או לא. ישנם 5 מאפיינים פנימיים למוצר החדשני שישפיעו על החח\לטה: .1 יתרון יחסי– כמה משופר לעומת

אלטרנטיבות. .2 תאימות– לסגנון חייו, ערכיו וכו.' .3 מורכבות– קשה לשימוש פחות סביר שיאומץ. .4 ניסיונות

כמה קל להתנסות בו. .5 נראות– גם לאחר. מאפיינים חיצוניים: חוזק הקשרים, נורמות המערכת החברתית,

מובילי דעת קהל.

 

היסטוגרמת רוג'ארס: התאוריה סיווגה את האידיבידואלים בחברה על פי רמת החדשנות שלהם וזאת על-פי

העדפת זמן מועד האימוץ שלהם למוצר החדש:

 

חדשנים– הרפתקנים, שוחרי חדשנות- בקצה של הסקאלה .1
המאמצים המוקדמים– זהירים יותר, בוחנים מקרוב, צעירים יותר, קשר הדוק לסביבה, נחשבים למנהיגי

דעת קהל- 13% גורמים חשובים בתהליך ההפצה.

.2
רוב מוקדם– מאמצים את החידוש מהר יחסית, נאמנות למותג פחותה- 34% .3
רוב מאוחר– לא מהווים יעד פרסומי, לא נוטים להחליפ מותגים, מעמד בינוני- 34% .4
מאחרים– שמרנים, מנותקים מהתקשורת, בעלי השכלה נמוכה- .16% .5
ע"מ -76 מדבר על קצב האימוץ של המוצר, הוא גדל עם הזמן עד שמגיע לרוויה לכל סוג של סיווג יש גרף :2

תפקיד שונה בשלבים שונים של התהליך אימוץ מוצר.

 

מצגת -3 תכנון אסטרטגי מכוון שוק

 

מחקר שוק        אסטרטגיה——תוכנית פעולה——מדדי פעולה

 

אסטגטגיה עסקית היא דפוס של החלטות בחברה הקובעות ומתארות את המטרות, כוונות, או יעדים ותוכניות,  המייצרים את המדיניות. היא משפיע על כל רובד בארגון, לדוגמא ערוץ טלויזיה יכול לנקוט בכיוונים שונים כגון משיכת רייטינג או מוכוון אליטות, לכן החברה צריכה לבחור את הכיוון שלה. החלטות ופעולות המעצבות את

טבע הארגון וכיוונו.

 

תכנון אסטרטגי מכוון שוק– הכיוונים בהם פועלת הפירמה נקבעים על-פי התכנון האסטרטגי מכוון שוק. הגדרה: התהליך הניהולי של פיתוח יעדים, הפעילויות, והקצאת המשאבים של הארגון ושמירה על התאמה סבירה בניהם לבין הזדמוניות השוק המשתנות. מטרת התכנון האסטרטגי העסקי היא לעצב ולעצב מחדש את עסקי החברה

ומוצריה כדי שיגשימו את יעדי ומטרות הארגון. מחולק ל- 2 תהליכים: .1תכנון אסטרטגי עסקי-משימה עסקית,

 

 

 

 

 

 

חשיבה אסט' בארגון ללא כוונות רווח 🙁Bryson) בבסיס זה דומה לעסקי, זה חשוב בשביל סדרי עדיפויות, טווח

ארוך, פותר בעיות גדולות, מתמודד ביעילות עם הסביבה, מבהיר כיווני עתיד, בונה עבודת צוות ומומחיות, בסיס

 

.2ניתוח.

)מטרות ערכים.(

.1הגדרת משימה

תהליך:

מוכוון שוק.

שיקול דעת מקסמיאלי,

לקבלת החלטות,

 

.3אסטרטגיה. .5 פיתוח תוכנית. ישנם 8 שלבים:

 

הסכמה ראשונית לגבי פיתוח תהליך התכנון האסט.' .1
זיהוי והבהרה של המנדטים החיצוניים המשפיעים על הארגון .2
פיתוח והבהרה של מטרות וערכים. .3
הערכה של סביבה חיצונית- איומים והזדמנויות. .4
הערכה של סביבה פנימית- חולשות וחוזקות. .5
זיהוי נושאים אסט- לאחר מכן מטרות ויעדים. .6
פיתוח אסט- פיתוח תוכנית- יצירת תוכנית עבודה ולחשוב על אלטרנטיבות. .7
תיאור הארגון בעתיד- חזון למהי הצלחה. .8
דיבר על זה שבתחום NPO יש שינוי פרגמטי בניהול ,NPO יש יותר ראיה אסטרטגית, יותר שליטה על מאמר

הארגון. במאמר יש דוגמא לארגון שפחות נתלה בתקציב מהממשלה ולכן יצרו מודל יותר עסקי.

 

3 סוגים של מיזמים עסקיים-חברתיים/ בנזימן (2008)

 

.1  מיזם שלמען הפעלותו הוקמה עמותה- "נא לגעת" .

 

.2  מיזם שהוא אחד הפרויקטים של העמותה קשורים למטרותיה

 

.3  מיזמים שהם אחד הפרויקטים של העמותה ואינם קשורים למטרותיה- איזי שפריא, לדוגמא לאיילים יש

חברת בנייה משל עצמה.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ידועה בציבור הגדרה

בעידן שאנו חיים בו כיום, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד שלא במסגרת המבנה המשפחתי המסורתי. זוגות לא נשואים מעין אלה