ניהול השיווק – רצף אסטרטגיה שיווקית

רצף אסטרטגיה שיווקית– )עמ 36 מצגת :(2 מאמר של ברמן ובריידי, מדברים על הרצף של אסטרטגיה שיווקית )יחסים- עסקי,( עסקי הכוונה למוצרים. הם מדברים על כמה מימדים: עסקים- חשיבה לטווח הארוך, NPO לעומת זאת עובדים במשברים ברמה אסטרטגית, אך כשאנו מדברים על חשיבה ארוכת טווח- לאן אנחנו רוצים להביא את הצרכנים שלנו ב,NPO- כלומרשמירה על לקוחות, קשרים איתם וכו.' במאמר- לקרוא

 

  • מיקוד טווח ארוך ב:NPO ב NPO המיקוד לטווח ארוך ) להביא שינוי עמדות של אדם/קבוצה/העולם( וכן

התועלות לא נראות לעיתים בטווח המידי NPO . באוריינטציה ארוכת טווח תואם למטרות של שיווק יחסים.

 

  • מיקוד טווח קצר– מתאים לעסקי, רואים את הרווח.

 

  • פונקציה דומיננטית בשליטה על השוק: .1 עסקי– 4 ה.PS- .2 שיווק יחסים– האינטראקציה עם תורמים,

מתנדבים, קשרים אישיים עם לקוחות. מסתמכים על זה.

 

  • גמישות המחיר: .1 עסקי לקוחות יותר רגישים. .2 שיווק יחסים הP- של המחיר פחות חשוב משאר ה-

.PS   הצרכן מתייחס ל NPO כמקור עזרה יחיד ולכן העזרה לא נמדדת במונחים כספים. גם התורמים לא

מחפשים לתרום לעמותה עם המחיר הטוב ביותר אלא למען המטרה הטובה ביותר בעיניהם.

 

  • שליטה במימד האיכות .1 עסקי– איכות מוצר חשוב. .2 שיווק יחסים איכות מערכת היחסים חשובה.

 

ארגוניות וכן איכות יחסים טובה

קשרים טובים חשובים :קשר מוצלח ישיג מטרות של הצרכן ומטרות

תשפיע על התורמים חיובית

 

 

  • שביעות רצון לקוחות: .1 עסקי– נתח שוק זה הכלי המדידה והגדלתו היא החשובה ביותר. –NPO.2

מעדיפים שביעות רצון לקוחות.

 

 

לוקחים על עצמם מגוון של

NPO.2

לכל אדם יש תפקיד בארגון.

עסקי-

  • פונקציות ארגוניות–  .1

תפקידים.

 

 

  • שיווק פנימי.1 עסקי פחות שיווק שכזה. .2 חברתי– כל עובד הוא גם משווק במשרה חלקית.

 

שיווק במדיה חברתית– כלי אפקטיבי לשיווק יחסים הגדרה: מאפשר לגורם המפרסם לנהל מערכת  יחסים עם

הלקוחות  הפוטנציאליים והקיימים. זה זול נגיש, ויראלי, עוזר להבין צרכים, העברת מסרים בצורה אפקטיבית, קל

להגיע לקהל היעד וכו.'

 

ע"מ -42 למה קשה לNPO– לשווק בעקרונות שיווקיים קלאסי😕 .1 מרמז על מניפולציה– תפיסה לא חיובית. .2 סגמטציה– עלול לפנות לקהל ספציפי.3. מונחים– מוצר, מחיר הם מטבעם עיסיים ולא מתאימים, לדוגמא: איך

אתן מחיר למוצר שלי כאשר אני מפיץ רעיון ולא מוצר. .4 רמת תכנון גבוהה– יכול לגזול זמן עבודה. .5 מחקר

 

מנהיגות חברתיתMBA‐

 

 

 

מה עוזר לשנות התנהגות? נניח אתה מעשן מה יעזור לך להפסיק:? .1 מספיק מידע. .2 אחרים עושים זאת. .3

מבקשים מאיתנו. .4 האם אני מסוגל.? .5 האם המאמץ יהיה אפקטיבי ומשתלם?

 

גורמים המשפיעים על התנהגות: .1 חיצוניים. .2פנימיים.

 

גורמים חיצוניים: א. מדיניות. ב.נגישות. ג.תוצאות מוחשיות:

 

  • מדיניות– כשיש מדיניות שתומכת בהתנהגות סביר יותר שנבצע

 

  • נגישות– כשהיכולת לבצע קלה יותר, סביר שיותר נבצע.

 

  • תוצאות מוחשיות– כשנדע שהתוצאות מוחשיות יותר יהיה תמריץ גדול יותר לבצע מאשר מעורפלות.

 

גורמים פנימיים: א.ידע ואמונות. ב.עמדות. ג.סיכון נתפס. ד. תוצאות נתפסות. ה. חוללות עצמית.

 

  • ידע ואמונות– אם אני יודעת ומאמינה שבחלב יש סידן אשתה.

 

  • עמדות אם יש לי עמדה שחלב זה בריא אשתה.

 

  • סיכון נתפס אם יש סיכון נתפס, פחות סביר שאתנהג.

 

  • תוצאות נתפסות– אם אצפה לתוצאות חיוביות- סביר שאבצע.

 

  • חוללות עצמית– אם אני מאמינה שלא אצליח לבצע את ההתנהגות, פחות סביר שאבצע.

 

EVT פישביין, תאוריה שימושית המדברת על הקשר בין הכוונה להתנהגות. ההתנהגות מושפעת מהעמדה שיש לי כלפי המוצר. דוגמא: משחות שיניים- כמה חשוב לצרכן כל תכונה. עמדות ותפיסות קובע את החשיבות של כל תכונה שיש למשחת השיניים אם משכללים את כולם ביחד מקבלים ממוצע משוכלל. המשווק מבקש מהצרכן

 

וכן את האמונה שלו ביחס

להגדיר תכונות בולטות שהוא מייחס למוצר והצרכן מעריך כל תכונה בחשיבותה,

לביטוי התכונה במוצר.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ידועה בציבור הגדרה

בעידן שאנו חיים בו כיום, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד שלא במסגרת המבנה המשפחתי המסורתי. זוגות לא נשואים מעין אלה