מעיצוב חזון לתכנית עבודה

חזון

"פעולה ירוקה"

.1 חזון – שינוי חברתי אקולוגי ושיפור החברה כולה באמצעותו.

ייעוד  –

אסטרטגיה – עבודה קהילתית, העצמת צעירים, העברת הידע באופן חווייתי ואלטרנטיבי. תרבות – שוויון, נגישות למשאבים לכלל האוכלוסיה. היחיד יכול לשנות

.2 תיאוריית השינוי –

.3 האם היא קוהרנטית? באיזו מידה יש קוהרנטיות בין האסטרטגיה לייעוד.

 

על"ם – סיוע לבני נוער במצבי סיכון – ייעוד.

–Mission למקד את בני הנוער כבוגרים ואזרחים מועילים – כמעט חזון.

אסטרטגיה – א. פעילות בשטח בכל מקום ושעה, מגע ישיר עם האוכלוסיה.

ב. העלאת הנושא על סדר היום. ג. רתימת המגזר העסקי

ד. שיתוף פעולה עם מערכות הרווחה.

תרבות – מנהיגות/התנדבות/יזמות.

החזון של עלם, בצעם, הוא שלא יהיה עלם. האסטרטגיה מניחה שתמיד יהיה נוער כזה.

 

אמירה חזונית – תמונת מצב עתידית = חזון על, תמונה אידיאלית.

ייעוד – עונה לשאלה למה הארגון קיים.

3 מרכיבי החזון – שליחות, אסטרטגיה, תרבות.

לפעמים יש אמירה חזונית, חזון על – ואז היא הגורם הרביעי.

 

הייעוד עונה על השאלה לשם מה אנחנו קיימים. האם האסטרטגיה מובילה אותנו לייעוד שלנו?

יש 7 תיאוריות המסבירות מנהיגות:

.1 תיאוריית ה"אופי" – מנהיגות היא תכונה מולדת .2 התיאוריה המצבית – העידן, הצורך מוליד מנהיג .3 התיאוריה הארגונית – התפקיד בהיררכיה

.4  תיאוריית העצמה – גם בלא תפקיד אפשר להיות מנהיג

.5  תיאוריית החזון – המנהיג שמעניק משמעות לעתיד

.6  תיאוריית המנהיג המוסרי – בעל חזון וגם ערכים מוסריים – תשתית ערכית ומוסרית

 

מרבית המרכיבים האלה הם מרכיבים שניתן לרכוש אותם.

.7 התיאוריה המורכבת – הגדרה מעשית )רוברט טרי, אוניברסיטת מינסוטה(

מנהיגות היא פרקטיקה חברתית ומוסרית מסוימת. היא מופיעה כאשר אנשים, בעלי תקווה, העובדים יחד, תופשים את המצב כבעייתי )לא אותנטי,( ופועלים יחד עם מונהגים באופן אמיץ, כדי לשנות את המצב

ולהופכו לאותנטי )לתקן את הבעייתיות.(

 

תיאוריה של דורקהיים – כשהתנהגות מסויימת ניתנת לצפייה. מנהיגות זה משהו קבוצתי. יש עזיבה, לפחות ברמה תיאורטית, של האדם הבודד כמנהיג. יש אינרטאקציה בין

מנהיגים למונהגים.

מנהיג הוא אדם שמוביל שינוי באופן מוצלח. הנחה שרווחת בכל הספרות – אין סטטוס קוו. השינוי לא חייב להיות דרמטי

 

מיכה פופר

מנהיג – "אדם שיש אנשים שהולכים אחריו." למה? כי "מנהיגות היא קודם כל השפעה."

מדובר במערכת יחסים רגשית, של תן וקח, שיכולה להיות מנוצלת לרעה או להביא להעצמה והתפתחות.

אם מנהיגות היא השפעה אז היא גם תופעה אינטראקטיבית.

 

לפי בניס, התכונות הנדרשות למנהיג:

יכולות טכניות – אוריינות עסקית )או המקבילה בתחומים אחרים.(

יכולת קונספטואלית – חשיבה אסטרטגית.

נסיון עשיר

תקשורת עם אנשים ויכולת הנעה – passion

היכולת לזהות כשרונות ולטפח אותם. שיקול דעת – והיכולת לקבל החלטות קשות

אופי- אמינות, נאמנות, דאגה, יושר , עקביות. במילים אחרות: יוצר אמון רחב טווח – עם עובדים, שותפים,

מתחרים.

 

מנהלים שהם מנהיגים יוצרים את מערכת הקשרים הזו.

 

המטלות על פי בניס –

ליצור משמעות. פעם לא היה את זה. עכשיו, האנשים צריכים להיות מחוברים לחזון, כי הדרישה מהאנשים

היא לשנות את צורת העבודה שלהם. הצורך של יצירת משמעות הוא חדש.

לספק כיוון ותחושה שלכולם מטרה משותפת.

ליצור אמון

ליצור תחושה של תקווה ואופטימיזם

להביא תוצאות

 

מהן התכונות והכישורים הנדרשים על פי פרץ?

אומץ – לראות ולהתמודד עם המציאות, לעודד ריבוי הצעות )לעיתים קונפליקט( כדי לקדם למידה.

יכולת הקשבה, סקרנות, אמפטיה ומשמעת, שתמנע ממך למלא חללים ריקים בדיבורים.

יכולת לעורר הקשבה.

 

מהן המטלות של המנהיג על פי חייפץ?

להוביל דיונים על מה חיוני )מה בליבה( ועל מה ניתן לוותר )תהליך קריטי ליצירת שינוי( לזהות  עניינים שבשלים לשינוי ולהפוך את הבלתי בשלים לבשלים )גיוס הסכמות בכל הצדדים, הפיכת נושא

ל – "דחוף("

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ידועה בציבור הגדרה

בעידן שאנו חיים בו כיום, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד שלא במסגרת המבנה המשפחתי המסורתי. זוגות לא נשואים מעין אלה