מעיצוב חזון לתכנית עבודה

מחזון לתוכנית עבודה

הנושא – "הובלת שינוי"

ההצעה של פולן היא להפוך קונפליקטים לדברים חיוביים. לא לנסות להשתיקם. כי אז, אנשים ממשיכים

להסתובב עם כעסים בבטן, ואלה יוצאים במקומות לא נכונים. לפי פולן, דברים אלה חוסמים שינויים. בארגונים שאין בהם כבוד הדדי, יש סובלנו כלפי עובדים לא אכפתיים וחסרי יכולת. ולהפך. לדוגמה, בארגון

המורים. נותנים למורים שמזלזלים להישאר במקצוע ובארגון.

תרבות אירגונית אפקטיבית כוללת לחץ גבוה יחד עם תמיכה מירבית.

לפי פולן, במערכות ציבוריות יש בעיה בהבנה, איך עושים שינוי.

 

אתיקה – טוהר המידות

אתיקה זה לפעמים עניין של גאוגרפיה. למשל, יש איזורים בישראל ומדינות אחרות, שאם לא תמנה את קרוב

המשפחה שלך לתפקיד בכיר, זה יהיה ממש לא בסדר.

האם מבקר המדינה יכול לקבוע מה אתי ומה לא ?איך מנחילים נורמות של אתיקה כשזה לא שחור ולבן, פלילי או תקין. הסוגיות של אתיקה הן השטח האפור. אסא כשר )כתב קוד אתי לצבא וקודים אתיים אחרים( אמר שתפיסה כזו יכול להיות מערכת ערכים ועקרונות. גם הערכים וגם העקרונות מתקשרים להתנהגות

רצויה של אותו ארגון. כאן זה מתקשר לחזון.

בכל תחומי החיים יש התנהגות ראויה ויש התנהגות לא ראויה. באיזו מידה יש פיקוח ציבורי על ההתנהגות של האנשים? פעם היה פיקוח צמוד. אנשים פיקחו גם על השכנים

שלהם. עכשיו הכל יותר פרוץ.

 

עבודה בקבוצות – "קרן – רשת מרכזי אבחון לשיקום מקצועי"

ערך – צורך לשלב בחברה את המוגבלים.

במקרה המתואר – התעלמות מדוח מבקר המדינה, ניגוד אינטרסים בין חברי חבר הנאמנים – הנהלת הקרן,

אין תגמול הולם לתעסוקה: אפשר לקרוא לזה ניצול, אפליה, הפרת /שלילת זכויות, אי הכרה בזכויות. אי אפשר שאנשים יעבדו שנים בלי לקבל את הזכויות. אם הם עובדים כ"כ הרבה זמן, סימן שהם כבר

משוקמים.

 

הקדש – צורה של רישום, שעדיין קיימת. זוהי צורת רישום נוקשה. בניגוד לעמותה, שאפשר לשנות את מטרותיה, אי אפשר לשנות את אלה של הקדש. לדוגמה: בי-ם יש בניינים שהוקדשו לקהילות, כדי שיהיו בתי

כנסת. כיום כבר אין צורך בבתי כנסת אלה, בקרב בני אותן הקהילות.

הטענה היא שהאינטרס של ההקדש הזה הוא ציבורי. כאן זה ברור כי זו קרן שהוקמה ע"י משרד הרווחה.

 

עקיפה של מנגנוני בקרה.

איפה הגבול בין מתנה לבין שוחד? אנו רוצים להגן על טוהר המידות. בחלק מהמקרים יש אפלייה לטובה. לדוגמה – תקופות צינון. מבקר משרד החינוך לא יכול לעבוד שנתיים

במערכת החינוך, לאחר עזיבתו את התפקיד.

יש מקרים של מניעת קידום מסיבות לא מתאימות.

 

הפרת אמונים – בארץ זה פלילי. לדוגמה, אם אתה מוסר מידע שאסור לך למסור, אתה פוגע באמון הציבור.

הגבלת זכות להיבחר לתפקידים ציבוריים.

 

עיסוק בתחומים שאינו העיסוק המרכזי שלך. זוהי פגיעה בטוהר המידות.

גם חלוקת משכורות גבוהות, באלכ"רים.

משל המערה –

 

אפלטון מדמה את כל בני האדם כקשורים במערה. כל מה שהם רואים זה קיר. אנשים שזזים – רואים את הצללים שלהם על הקיר. אם אדם יוצא החוצה ורואה את העולם האמיתי . הוא חוזר פנימה ומנסה לשכנע את

האחרים לצאת החוצה – הוא מסתכן במוות, כי האנשים מעדיפים לחיות באשלות שלהם. זה לא מקרי, שגם במסורות אחרות מקובל לא להסתכל על האמת. למשל, אשת לוט. אסור להסתכל על אלוהים. שלושת הקופים – לא רואה, לא שומע, לא מדבר. העיניים רואות אבל התודעה לא. בסיפור הבריאה

– אחרי אכילת הפרי, " נפתחו עיניהם." ז"א, נפתחה התודעה שלהם.

העולם כעת הוא עולם של ראווה. זה המנגנון שמאפשר לעולם לקיים את הזוועות – אנחנו כבר רגילים לראות

מראות כמו פליטים סומליים, פיצוצים כמו מראה הרס התאומים.

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ידועה בציבור הגדרה

בעידן שאנו חיים בו כיום, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד שלא במסגרת המבנה המשפחתי המסורתי. זוגות לא נשואים מעין אלה