מצגת ככלי לקבלת החלטות:
*זמן חסד
.1 שיקוף היעדים- (לדוגמא: הגדלת היקף הלקוחות) מראה באיזה יעד נתמקד בשיחה הזו. אפשר לעשות זאת על ידי חיבור הקהל ליעדים שהם בעצמם הציבו (מתוך נאום קודם
שלהם / חזון החברה וכו.)' .2 המלצות- איך נגיע ליעד הזה? כשאנחנו מגיעים ישר לשורה התחתונה אנחנו מעבירים
מסר סמוי שעשינו שיעורי בית, מיקוד, ענייניות, תכליתיות, לא מבזבזים את הזמן.
א. ההמלצה ניתנת כקריאה לפעולה
ב. ניתוח עלות ההמלצה- כמה זה עולה בפועל? ג. חלופות שנפסלו- אפשר ברמיזה (נבחנו עוד 2 חלופות ובהמשך נציג למה הן פחות
טובות.)
כשאנחנו מציגים את העלות והחלופות אנחנו מראים לקהל שלנו לא "התאהבנו" ברעיון שלנו ויש בנו מידה של אובייקטיביות מול הרעיון. בעיקר זה יראה שאנחנו חושבים
ניהולית כי אנחנו עונים על השאלות שהם בעצמם מחפשים עליהן תשובות. ./ הנחות עבודה- מה גרם לי להגיע להמלצות? הנחות יסוד, השערות (לדוגמא: פיתוח
אפליקציה לארגון, כי בשנה הבאה ל01% מהסטודנטים יהיו סמארטפונים)
.0 מידע תומך- עובדות, מחקרים רלוונטיים לרעיון ולהמלצה, צמצום המידע והבחנה בין עיקר לתפל- לתעדף את המידע שנחוץ לנו. נבחר להציג את מה שבאופן ישיר מדבר על
ההמלצה שלנו. איך הגענו להנחת העבודה שלנו.
.5 מנגנוני בקרה- מה אנחנו מצפים להשיג עוד חודשיים? עוד חצי שנה? סוג של פיילוט, לא ישר לשים את כל הביצים בסל אחד. ליצור הזדמנות לבקרה ושינוי בהתאם להתפתחות
הסביבה. מראה על חשיבה מערכתית- נהווה נכס לארגון.
נציף את הרעיון ואת ההמלצות ונעורר שאלות בקרב הקהל
נרצה שהשאלות יגיעו מהקהל
עצמו
שיטת הכובעים:
הדרך שבה אנחנו מציגים את עצמנו תאמר הרבה על מי שאנחנו. רושם ראשוני נע בין /1 שניות ל0
דקות.
בטבלת השכנוע, ראינו שאחד המרכיבים החשובים הוא המסר ואיך אנחנו נתפסים כמוסרים. שיטת הכובעים תעזור לנו להציג את עצמנו בצורה שתמנף אותנו ותבסס את מעמדנו כמוסרים
מול הקהל שלנו וכן בהכשרת הקרקע- העמקת היחסים על ידי שיחת חולין.
בדרך כלל קשה לנו להציג את עצמנו , אנחנו נוטים להישען על נתונים יבשים (גיל, מקצוע וכו)' ובאיזה שהוא שלב נתקעים כי אנחנו לא יודעים איזה כובע "לשלוף," אנחנו לא מתכננים מראש
מה אנחנו רוצים להגיד ואיך אנחנו רוצים שהצד השני יתפוס אותנו.
שני האלמנטים בהם נתמקד:
.1 ייצוג ייחודיות- זה לא חייב להיות בפן המקצועי אבל יש להעביר מסר לגבי ה"אני
מאמין" שלי, משהו מיוחד שעשיתי בעבר, משהו שאני ארצה להיות שותף בו בעתיד וכו.' .2 מכנה משותף- אנשים נוטים לשתף פעולה עם אנשים שהם מזדהים איתם. הם נוטים
להעסיק ולקדם אנשים הדומים להם.
ככל שניצור יותר אינטראקציה עם האדם שעומד מולנו, כך נזקוף לזכותנו את תמיכתו,
אהדתו והרצון שלו להיות בצד שלנו. אפשר לעשות "שיעורי בית" לפני המפגש עם אותו אדם, לחקור אודותיו, על ההישגים
שלו, מה ה"אני מאמין" שלו וכו.'
צריך לדעת למפות לא רק את הכובעים שלי בתור מוסר אלא גם את הכובעים של האדם שנמצא
מולי. "לכולם יש קשרים עד שצריך לנצל אותם-" שיטת הכובעים מצליחה לעבות את הקשרים האלה ולחזק את הקשר. ככל שנדע ליצור מכנה משותף רחב יותר עם יותר אנשים סביבנו, כך נוכל לנצל
את הקשרים האלה ברגע האמת.
אז מה זה כובע? כל מאפיין שמזהה אותי, ששייך אליי.
– לא תמיד נחבוש את הכובע, אבל הוא תמיד קיים
– לא תמיד הכובע יהיה רלוונטי, לכל כובע יש זמן מתאים לסיטואציה מסוימת.
– מיפוי הכובעים שלי – מיפוי הכובעים של מי שמולי
בשכנוע למדנו על 5 תובנות ששתיים מהן מתקשרות לשיטת הכובעים:
.1 "דבר עם אדם על עצמו והוא יקשיב לך שעות" – לאנשים יש נטייה לדבר על עצמם. סיווג הכובעים ייעשה על ידי כובעים אישיים וכובעים מקצועיים. לאנשים בדרגות בכירות יש
נטייה לחשוב שיש להם יותר כובעים מקצועיים מאישיים. מאחר ולרובנו אין מספיק ביטוי לכובע האישי, ברגע שנגרום לאדם שמולנו לחשוף כובע אישי שלו נרכוש את אהדתו
והקשבתו. .2 "שאלות חזקות יותר מתשובות-" לשאול את האדם שעומד מולנו שאלות שיוצרות
תחושה של התעניינות בו ובחייו.