יסודות השכנוע והפרזנטציה – מנועי המסר

מנועי המסר

זוהי טכניקה לבניית נאום / הרצאה / עמדה על כל נושא שבעולם, גם על נושאים שאנחנו לא מאוד

בקיאים בהם, בתוך דקות בודדות. טכניקה זו משתמשת בשליפת מידע מהירה מהראש.

מנועי המסר הן למעשה שאלות ניטראליות שאפשר לשאול על כל נושא שבעולם.

לדוגמא: תוכניות ריאליטי:

–  מה ההשלכות המוסריות? הן נותנות לגיטימציה לעשות דברים שבעבר לא נחשבו

לגיטימיים. –   מה ההשלכות החינוכיות? עידוד בני נוער לרצות להיות מפורסמים במקום ללמוד

ולהתקדם.

כך אפשר לשאול מהן ההשלכות מכל היבט: חברתי, כלכלי, פסיכולוגי, צבאי, פוליטי, מדיני,

סביבתי, דתי, עדתי, גיאוגרפי, בריאותי, פלילי, מגדרי, משפטי וכו.'

ננסה להרחיב את המנועים ולתת זוויות מבט אחרות. אם סטלני פישר ידבר איתנו על דברים כלכליים, זה יהיה לנו מובן מאליו, כי זה ברור שהוא מומחה בזה. אבל אם הוא רוצה לשכנע את הציבור שהמעשה שהוא עשה טוב לציבור- יכול להיות

שהוא יצטרך לתת עוד היבטים. בגלל זה לראש הממשלה יש את כל היועצים בכל הנושאים.

החוכמה היא לדעת להציף טיעונים לא רק מזוויות המבט הרגילות והצפויות.

שימוש במנועי המסר עוזרים לנו:

 

 

.1 להעביר טוב יותר את המסר שלנו כי אנחנו מנתחים ומציגים אותו מיותר נקודות מבט. .2  להיות יותר משכנעים- בקהל שלנו יש מגוון של אנשים, ככל שנציג יותר נקודות השקה

של המסר שלנו עם תחומים שונים ניגע בפלח רחב יותר בקהל שלנו.

./  ההיבטים האלו מסייעים לנו לחשוב בזמן אמת, גם בלי שתכננו או תרגלנו.

 

כמה מנועים נכין? נציג שלושה טיעונים בגוף המסר אך נתכונן על לפחות 5 כדי שהקהל לא יוכל לתפוס אותנו לא

מוכנים במקרה שתהיה התנגדות או אפילו כדי להיות יותר רלוונטיים עבור הקהל שלנו.

הצגה קבוצתית:

העברת מצגת קבוצתית באמצעות מספר מציגים היא הפורמט המועיל והעצמתי ביותר בתחום

העברת מצגות ועם זאת מורכבותו של פורמט זה עבור המציגים הופכת אותו לנטל.

 

לפני ההכנה:

א. מטרות אישיות– כשמכינים את המצגת, לעיתים לאנשים יש מטרות אישיות. מטרות אלו הן לגיטימיות ויש לתת להן מקום בשלב ההכנה, אל תסתירו אותן מהחברים שלכם כי

אח"כ תהיו יותר בלחץ בזמן הצגת המצגת. (לדוגמא: אם המטרה של אחד מחברי

הקבוצה להרשים את המרצה, אז הוא כל הזמן יהיה עסוק בזה ולחוץ.)

ב. מטרות קבוצתיות– מעבר למטרות האישיות ראוי שיהיו מטרות של הקבוצה כולה. הן חייבות להיאמר ולהיות מנוסחות בקול רם עוד לפני שכתבנו את המצגת. בכל קבוצה

צריכה להיות מבחן תיאום ציפיות:

.1   אם יקרה X המצגת תהיה מוצלחת.

.2   אם המצגת תהיה Y המצגת תהיה כישלון.

./ אנחנו כאן כדי… (מטרה.)

ג. ניסוח של מסר מרכזי אחיד– לנסח את המסר בצורה כזו שכל אחד מהמשתתפים יגיד את אותו משפט בדיוק. כאשר המשפט יחזור על עצמו על ידי כל המשתתפים כי זה ייצור

אווירה של אחידות בדעה ובמסר.

ד. אחידות– מבחינת נראות, לבוש והופעה. ה. תרגול- הבמה לא יכולה להישאר ריקה אף פעם. צריך שתהיה חלופה טבעית בין

המשתתפים. צריך לדעת איפה להיכנס ושהלפיד הזה יעבור בצורה חלקה. לא להגיד על

מישהו אחד שהוא שכח טיעון ולכן אני אוסיף, אלא לומר- אני רוצה להוסיף / לחזק.

ו.   סימנים מוסכמים- מי עונה על שאלות? יש לתאם מראש מי עונה על איזה שאלות

ובאיזה סדר- אם כולם עונים על הכול זה יוצר אווירה של חוסר אחידות.

 

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ידועה בציבור הגדרה

בעידן שאנו חיים בו כיום, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד שלא במסגרת המבנה המשפחתי המסורתי. זוגות לא נשואים מעין אלה