יסודות השכנוע והפרזנטציה – מנועי המסר

מנועי המסר

זוהי טכניקה לבניית נאום / הרצאה / עמדה על כל נושא שבעולם, גם על נושאים שאנחנו לא מאוד

בקיאים בהם, בתוך דקות בודדות. טכניקה זו משתמשת בשליפת מידע מהירה מהראש.

מנועי המסר הן למעשה שאלות ניטראליות שאפשר לשאול על כל נושא שבעולם.

לדוגמא: תוכניות ריאליטי:

–  מה ההשלכות המוסריות? הן נותנות לגיטימציה לעשות דברים שבעבר לא נחשבו

לגיטימיים. –   מה ההשלכות החינוכיות? עידוד בני נוער לרצות להיות מפורסמים במקום ללמוד

ולהתקדם.

כך אפשר לשאול מהן ההשלכות מכל היבט: חברתי, כלכלי, פסיכולוגי, צבאי, פוליטי, מדיני,

סביבתי, דתי, עדתי, גיאוגרפי, בריאותי, פלילי, מגדרי, משפטי וכו.'

ננסה להרחיב את המנועים ולתת זוויות מבט אחרות. אם סטלני פישר ידבר איתנו על דברים כלכליים, זה יהיה לנו מובן מאליו, כי זה ברור שהוא מומחה בזה. אבל אם הוא רוצה לשכנע את הציבור שהמעשה שהוא עשה טוב לציבור- יכול להיות

שהוא יצטרך לתת עוד היבטים. בגלל זה לראש הממשלה יש את כל היועצים בכל הנושאים.

החוכמה היא לדעת להציף טיעונים לא רק מזוויות המבט הרגילות והצפויות.

שימוש במנועי המסר עוזרים לנו:

 

 

.1 להעביר טוב יותר את המסר שלנו כי אנחנו מנתחים ומציגים אותו מיותר נקודות מבט. .2  להיות יותר משכנעים- בקהל שלנו יש מגוון של אנשים, ככל שנציג יותר נקודות השקה

של המסר שלנו עם תחומים שונים ניגע בפלח רחב יותר בקהל שלנו.

./  ההיבטים האלו מסייעים לנו לחשוב בזמן אמת, גם בלי שתכננו או תרגלנו.

 

כמה מנועים נכין? נציג שלושה טיעונים בגוף המסר אך נתכונן על לפחות 5 כדי שהקהל לא יוכל לתפוס אותנו לא

מוכנים במקרה שתהיה התנגדות או אפילו כדי להיות יותר רלוונטיים עבור הקהל שלנו.

הצגה קבוצתית:

העברת מצגת קבוצתית באמצעות מספר מציגים היא הפורמט המועיל והעצמתי ביותר בתחום

העברת מצגות ועם זאת מורכבותו של פורמט זה עבור המציגים הופכת אותו לנטל.

 

לפני ההכנה:

א. מטרות אישיות– כשמכינים את המצגת, לעיתים לאנשים יש מטרות אישיות. מטרות אלו הן לגיטימיות ויש לתת להן מקום בשלב ההכנה, אל תסתירו אותן מהחברים שלכם כי

אח"כ תהיו יותר בלחץ בזמן הצגת המצגת. (לדוגמא: אם המטרה של אחד מחברי

הקבוצה להרשים את המרצה, אז הוא כל הזמן יהיה עסוק בזה ולחוץ.)

ב. מטרות קבוצתיות– מעבר למטרות האישיות ראוי שיהיו מטרות של הקבוצה כולה. הן חייבות להיאמר ולהיות מנוסחות בקול רם עוד לפני שכתבנו את המצגת. בכל קבוצה

צריכה להיות מבחן תיאום ציפיות:

.1   אם יקרה X המצגת תהיה מוצלחת.

.2   אם המצגת תהיה Y המצגת תהיה כישלון.

./ אנחנו כאן כדי… (מטרה.)

ג. ניסוח של מסר מרכזי אחיד– לנסח את המסר בצורה כזו שכל אחד מהמשתתפים יגיד את אותו משפט בדיוק. כאשר המשפט יחזור על עצמו על ידי כל המשתתפים כי זה ייצור

אווירה של אחידות בדעה ובמסר.

ד. אחידות– מבחינת נראות, לבוש והופעה. ה. תרגול- הבמה לא יכולה להישאר ריקה אף פעם. צריך שתהיה חלופה טבעית בין

המשתתפים. צריך לדעת איפה להיכנס ושהלפיד הזה יעבור בצורה חלקה. לא להגיד על

מישהו אחד שהוא שכח טיעון ולכן אני אוסיף, אלא לומר- אני רוצה להוסיף / לחזק.

ו.   סימנים מוסכמים- מי עונה על שאלות? יש לתאם מראש מי עונה על איזה שאלות

ובאיזה סדר- אם כולם עונים על הכול זה יוצר אווירה של חוסר אחידות.

 

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

טיפול אורתודנטי
בלוג
כיצד לבחור אורתודנט

בחירת אורתודנט מתאים הינה קריטית להשגת בריאות שיניים אופטימלית וחיוך מלא ביטחון. טיפול אורתודנטי הוא השקעה משמעותית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת זמן, ולכן קבלת החלטה מושכלת היא חיונית. מדריך זה נועד לספק מידע מקיף על הקריטריונים המרכזיים לבחירת אורתודנט מוסמך ומנוסה. על ידי הבנת החשיבות של הסמכה, ניסיון, מוניטין, טיפול בחולים, לוגיסטיקה של המרפאה, עלויות וטכנולוגיה, מטופלים פוטנציאליים ומשפחותיהם יכולים לקבל החלטה מושכלת ובטוחה במסעם האורתודנטי.

למאמר המלא >>
סימן שאלה
בלוג
מהם צ'קים דחויים וכיצד הם פועלים?

שיקים דחויים הם שיקים שנכתבים עם תאריך עתידי במקום התאריך הנוכחי. משמעות הדבר היא שלא ניתן לפרוע או להפקיד את השיק עד לתאריך המצוין עליו. לדוגמה, אם היום הוא 31 באוקטובר ואתם כותבים שיק שתאריכו 15 בנובמבר, הנמען לא יוכל לפרוע או להפקיד אותו עד ה-15 בנובמבר. נוהג זה משמש לעתים קרובות לניהול תזרים מזומנים, ומבטיח כי יהיו כספים זמינים בחשבון כאשר השיק יעובד בסופו של דבר. זהו כלי פיננסי נפוץ המשמש הן אנשים פרטיים והן עסקים להתאים תשלומים להכנסות הצפויות שלהם.

למאמר המלא >>