יסודות האסטרטגיה העסקית – תגיות ומיצוב החברה

אסטרטגיות ממוקדות בידול או ממוקדות מנהיגות בעלות

שתי אלו מתעסקות בהבדל בין המיינסטרים בשוק לבין קבוצה קטנה. דוגמא לממוקדת בידול- ההתחלה של סטארבקס. חנויות קטנות ממוחיות בהכנת קפה מיוחד לאוהבי ומביני קפה במחירים גבוהים. רוב הצרכנים בארה"ב לא מעריכים כמעט כלל קפה איכותי. העניקו

חווית קפה, הכוללת את האווירה, העיצוב וכו. אט אט החברה גדלה ושינו את האסט ל"בידול רחבה." כאן גם היתה נעוצה בעייתה הגדולה של סטארבקס, כאשר הקהל שונה )מצומצם ואוהב איכות לעומת גדול המעריך מהירות( החלה לשרת החברה שני פלחים השונים מאוד זה מזה. שירות טוב

לפלח אחד ימנע שירות טוב מהפלח השני.

סכנה באט בידול- חברה אחרת תיקח את הבידול שלנו שלב אחד קדימה. מתי יעבדו בצורה הטובה ביותר? כאשר יש פער בין מרבית השוק לבין הלקוחות שלנו, כשיש מספיק

לקוחות שיעריכו את הבידול המסוים ויהיה רווחי, כשיש מספיק אנשים שמעריכים בידול שונה, סכנות- מתחרים ירצו גם להיכנס לנישה, שינוי בטעמים- הלקוחות יעדיפו טעם אחר מאשר זה שהצענו להם, יהיו מתחרים רבים מדי שישחקו על אותה אסטרטגיה )בסופו של דבר יש רק מספר

לקוחות מסוים.(

 

 

אסטרטגיה משולבת מנהיגות בעלות + בידול

נותנים משהו מיוחד ובמחיר טוב.

למשל: איקאה בארץ, פונה לקהל רחב ומנסה לעשות זאת במחיר טוב.

איכות בינונית במחיר זול או איכות גבוהה במחיר בינוני.

למשל: טויוטה נותנת מכונית איכותית במחיר בינוני, הונדה נותנים איכות סבירה במחיר מצוין. יש הרבה ענפים שאסט זו תעבוד, לרוב אנשים לא מחפשים את המוצר הכי טוב או הכי זול, אלא

משהו באמצע. נכון בעיקר בתחום המזון.

סכנה- רוצים לשחק בשני המגרשים ובסופו של דבר לא נהיה מיוחדים ונגיע למצב שאין מיצוב מספק. לא פשוט לבצע שני הכיוונים בו זמנית )טויטה חזקה דיה לעשות זאת, אך לא אפשרי עבור כל חברה(

למשל ביק, נותנת מוצר טוב במחיר זול.

 

 

 

 

 

סוגי אסטרטגיות לשינוי מבני ובחירת אסטרטגיה

 

 

à לוגיסטיקה נכנסת

שיווק ומכירות à ניהול בניה בסטנדרט גבוה

שולי רווח à שירות לקוחות à

 

 

בארקלי הומס )מהסרט( היו חלשים בעיקר בלוגיסטיקה נכנסת ובשירות לקוחות

 

 

 

המלצות לחברה בסרט על הבונים– בארקלי הומס:

 

(1 להשתפר

 

(2 מיקור חוץ )נוגע לשינוי מבני(

 

(3 שת"פ אסטרטגי (4 )M&Aכולל הגוונה ואינטגרציה(

 

מיקור חוץ

 

הגיוני וכדאי לעשות כאשר:

 

.1   אפשר לבצע את הפעילות יותר טוב או בעלויות נמוכות יותר ע"י מומחים מחוץ לפירמה.

מישהו יכול לעשות את זה יותר טוב- שירות לקוחות

 

.2   מאפשר לפירמה להתרכז בעסק הליבה שלה ולהתמקד בדבר שהיא עושה הכי טוב. כדאי

לעשות מיקור חוץ כי זה מאפשר לבארקלי להתרכז בבניה, יכולת הליבה שלה

 

.3   מידת הגמישות של העסק מתגברת, יש קיצור בזמנים, בתהליכי קבלת החלטות, ויש הורדת

עלויות תיאום. גם מבחינה זו כדאי לה כיוון שמגדיל את הגמישות- יכולה להחליף כל פעם מישהו אחר, ולמיקור חוץ בנושא אספקה יש יותר קשרים מאשר לבארקלי מבחינה זו. יש הורדת עלויות תיאום כמו בסרט 3 מנהלים צריכים להתעסק בשאלה מי יתקן את השיש, דוג נוספת מנהל שירות לקוחות מנסה לוודא שנותן שירות לקוחות נותנים מענה. פירמה

שמתמחה בניהול לוגיסטיקה נכנסת תעשה זאת יותר טוב מאשר בארקלי שיכולת הליבה

שלה זהו ניהול בניה.

 

.4   הפעילות לא קריטית להשגת יתרון תחרותי בר קיימא ולא פוגעת ביכולות הליבה. בארקלי

יכולים לעשות שירות לקוחות גם לפי נקודה זו, אך מבחינת לוגיסטיקה נכנסת קשה

להסתמך על ניהול בניה איכותית קשה לסמוך על חומרי הגלם של חברה חיצונית.

 

– למרות שיש יותר סיבות כן להשתמש במיקור חוץ, מבחינת לוגיסטיקה נכנסת בנקודה 4

ישלבארקלי בעיה מסוימת.

תוכן עניינים
רוצים לפרסם כתבה באתר?

השאירו פרטים כבר עכשיו ונחזור אליכם הכי מהר שנוכל!

טיפול אורתודנטי
בלוג
כיצד לבחור אורתודנט

בחירת אורתודנט מתאים הינה קריטית להשגת בריאות שיניים אופטימלית וחיוך מלא ביטחון. טיפול אורתודנטי הוא השקעה משמעותית, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת זמן, ולכן קבלת החלטה מושכלת היא חיונית. מדריך זה נועד לספק מידע מקיף על הקריטריונים המרכזיים לבחירת אורתודנט מוסמך ומנוסה. על ידי הבנת החשיבות של הסמכה, ניסיון, מוניטין, טיפול בחולים, לוגיסטיקה של המרפאה, עלויות וטכנולוגיה, מטופלים פוטנציאליים ומשפחותיהם יכולים לקבל החלטה מושכלת ובטוחה במסעם האורתודנטי.

למאמר המלא >>