יזמות חברתית בקרב מיעוט שמרני – החברה החרדית והחברה הערבית בישראל

התנועה האיסלמית התנועה נתפסת כשדה לשינוי– לעומת המדינה שלא נתפסת כמקור שיעזור לשינוי. התנועה גם שיוויונית בין החמולות- זה היתרון התחרותי של התנועה- כי כבר לא מכירה בחמולות ולא מפלה בין חמולות מנסה

לאחד בין כולם. ואז נכנסה התנועה האיסלמית – הוקמה על בסיס של קבוצות מוחלשות שרוצות לערער על הקיים. התחיל

בצפון. עסקו בעבר גם בצד המיליטנטי כיום רק רווחה וחינוך. יש פילוג האם לבחור בכנסת.  מועצת

השורה מחליטים בנושאי התנועה החליטו על התפצלות לפלגים- ב.96 פלג צפוני- אום אל פחם. פלג דרומי-

הם בעד שילוב עם המדינה ולהשפיע מבפנים, כן לקחת חלק בפוליטיקה.

התנועה היתה מתווך כוח שלא היה לפלחים לעומת האותנטיים שהיו מקורבים לשלטון ולממשל.

 

  • הפלג הדרומי– התנועה האסלמית הדרומית. לפלג הדרומי אין כסף מחוץ לארץ. כי יש להם

תדמית שהם עם המדינה ולכן אם רוצים סכף מחול חייבם להפרד מהמדינה

 

  • הפלג הצפוני– בונים מערכת סגורה לא רוצים להיות קשורים למדינה. יש להם תוכנית של 1000 על -1000 1000 איש תורמים 1000 דולר לבדואים- גיוס תרומות מהעולם. התנועה האיסלמית הצפונית פועלת ממש כמו ביטוח לאומי- יש טפסים שצריך למלא. ויש ועדה שמחליטה איזה סיוע

לתת. יש להם מחנות עבודה- מקימים מחדש בתים שנהרסו.

 

יש פילוג מאוד גדול. לא מתפללים באותו מסגד.

 

  • טענה מחריפה מול משרד החינוך– היתה מטרה לקדם אתה אוכלוסיה ופתאום מ20 אחוז עלו ל60

אחוז תוך שנתיים אז הוא טוען שזה כי המורים מגלים להם את התשובות.

  • אומר שיש השחתה של הנוער– הורסים פנסים בישובים, זורקים פסולת לרחוב וכו. כי משעמם להם.
  • הקללה הכי גסה אצל הבדואים זה משתפי"ם.

 

 

 

 

 

מספר קורס- 687.2.4008

  • יחס מול שבח"ים– אין אהדה מולם, כיום הם עושים עבודת כפיים בישובים.
  • בפייסבוק יש להם שמות קוד ולא שמות אמיתיים. מרחב שבו אומרים דברים לא מקובלים כי השם

בדוי

  • טוען שאחת הבעיות זה שמערכת החינוך מתיחסת בנפרד לבדואים- מערכת לימוד נפרדות- הכשרת

מורים נפרד.

  • בעיה בעיניו זה שלא מרגישים שייכות ולכן הורסים בחוץ. תסכול אני פה תתיחסו אלי לא מרגישים שייכות. השינוי מתחיל בבית ובחינוך בעיניו. הובלת השינוי היא מלמטה למעלה. שיעבירו סדנאות להורים במתנס ואז יהיה מימון של המדינה. כלומר לשנות את המבנה של שעות הפנאי- הויה משנה

תודעה. שלא יהיה להם משעמם.

  • המדיה צריכה לעשות התאמות לאוכלוסיה. הבעיה בעיניו היא לא כסף כי המדינה כן מביאה כסף זה

בעיה של יישום לשטח.

  • בעיניו יש בעיה לשבור את הסטיגמות החברתיות על האוכלוסיה. ולכן המובלעת חייבת להשתלב

בעיניו. כי התקשורת מראה רק סיפורים קיצוניים.

  • יש מקרים של נקמת דם ובהם מחפשים לנקום באדם המשכיל של אותה משפחה.
  • אומר שלא בטוח שהשטח מחובר לאדיולוגיה כלומר יש פסקי הלכה ולא בטוח שהם מיושמים-

למשל יש פסק להתחתן לא בין משפחות בגלל גנטיקה אך זה לא מיושם.

  • בצפון יש אדיולוגיה להשתייך לתנועת האיסלם בדרום אין אלא שייכים רק כי זה עוזר להם.
  • למנהלי בתי ספר לא יגדירו עצמם כפלסטינים כי טוב להם במעמדם. לעומת זאת לחלשים יש אינטרס

כי ככה מקבלים כסף.

  • במבצע עופרת יצוקה נהרג חייל בדואי- נטמן בשעה 2 לפנות בוקר בלי הלויה כי הוא שייך למשפחה

ואמא שלו מחאן יונס והדודים שלו משם והוא נלחם על הגבול כישראלי והמשפחה שלו לא רצתה

שידעו שהיה בצבא. הצבא רצו טקס אבל המשפחה לא רצו. כי מראה על נאמנות כפולה.

  • לרמות שיש מחויבות לחמולה בכל זאת אנשים כ יוצאים ממנה למה? כי יש להם אינטרסים אחרים.

 

דיון וניסיון למצוא פתרון המבנה ישנה את התודעה. הויה תשנה תודעה. צריך שינוי מבני. ומתוכו נשנה את המציאות ומתוך שינוי

מצאות תשתנה התודעה. ספירלה שבה בו זמנית משנים תודעה ובו זמנית הויה. במקביל.

שתפו פוסט זה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

ידועה בציבור הגדרה

בעידן שאנו חיים בו כיום, זוגות רבים בוחרים לחיות יחד שלא במסגרת המבנה המשפחתי המסורתי. זוגות לא נשואים מעין אלה