אוטו שירות

פירוש: רכב שירות ותיקונים לעובדי השדה

רקע:
עובדי עג"ש בפרט והמטעים בכלל היו יוצאים מדי בוקר (5-4 בוקר) לעבודה בשדה. היציאה היתה בדרך כלל מהמוסך או מהעיגול בטרקטורים רתומים לעגלות או לכלים חקלאיים נגררים או תלויים על 3 נקודות. במשך כל שעות העבודה עבדו הטרקטורים בשדה בחריש/קילטור/ריסוס וגרירת קווים. במשך היום נזקקו הכלים והטרקטורים לטיפול ותידלוק בשטח - ולמטרה זו היה מגיע לכל פינה אוטו השירות שקירטע על ששת גלגליו והרעיש לכל עבר עם הגנרטור שהפעיל את משאבותיו. איש השירות, בדרך כלל קשיש ש"עבר כבר את השיא" כמו יהודה חרש, יהודה מרגלית או צעיר-מוסכניק כמו יחיאל גורדון, יוליאן או דובלון, היה מפעיל את הגנרטור ומגרז את הטרקטור, מתדלק ובודק שמנים. אוטו השירות היה הכלאה של מרכב קומנדקר עליו ניצב הגנרטור, חביות הגריז והשמן ומיכלי הדלק, מנוע של טרקטור פורדסון וקבינה מאולתרת והגה כוח! הרבה כוח נדרש לסובב אותו. אוטו השירות היה גם רכב הליווי של החורשים במשמרות הלילה, איתו היו מגיעים לשטח וחוזרים הביתה, איתו היו נוסעים לבריכת עפר לארוחת הלילה והוא גם שימש את המסמנים לריסוס האווירי שהיה נערך בדר"כ באור ראשון, כשאין רוח. העברת הילוכים באוטו השירות היתה אמנות, ללא גז ביניים (סווישן גז) שום הילוך לא היה נכנס ורק נהגים מנוסים היו יכולים לתפעל את 'הגרוטאה הרועשת' שהגיעה בשטח ישר ל- 05 קמ"ש ולמרות שהיתה "4 על 4" נתקעה בכל שלולית ובעיקר ב..זכרון הקולקטיבי!!!
האתר מיועד להצגה ברזולוציה 006x008 פיקסלים ובלוח צבעים 23 סיביות.