התנועה - קואופרטיב

מקום: גבעת ברנר

מקור המידע: טיטה ו"ידע אישי מעורפל"

חברים הקשורים ל - התנועה - קואופרטיב:

נחום שיר...

פנחס עזרן...

ז'אק אביטן...

מרדכי דרוקר...

אהרון לנדסמן...

ארנסט טירקהיימר...

משה גלס...

חיים ברסלאואר...

דוד סגל...

יוסי בן נון...
גודל מלא...
גודל מלא...
גודל מלא...
גודל מלא...

תיאור הסיפור:
העיכובים בהספקת החומרים לבניה הביאו להקמת קואופרטיב "התנועה" בשנת 2391. השתתפו בו מספר קיבוצים בדרום ובמרכז. לאחר שנתיים התפרק הקואופרטיב ונותרו רק נען וג"ב. הנהגים עבדו תוך סכנת חיים מתמדת. המקומות מהם הגיעו החומרים, הנמלים חיפה ויפו, תחנת הרכבת בלוד מחצבות החצץ היו בידי הערבים. רק מרצפות ורעפים נקנו מיהודים. בדרכים ארבו הכנופיות. אלפרד אשר ויעקב שטרן ז"ל נהרגו בדרכים לרחובות וחולדה, וארנסט טירקנהימר, הנהג הראשון של ג"ב נדרס ע"י משוריין בריטי בחיפה, ב- 8491.
לאחר מלחמת העצמאות והתבססות הקיבוץ ומפעליו הפכה 'התנועה' לקואופרטיב גדול ופעיל שרכש משאיות להובלת תערובת, חלב ועם הזמן גם "פול טריילרים" וצי מכובד של כלי רכב. במוסך המרכזי ב'גבעת התעשיה' ליד מטר והנגריה טופלו כלי הרכב בידי מיטב המכונאים: מוטקה דרוקר, משה גלס, דוד סגל ועוד ומאוחר יותר גם חיים ברסלאואר, נחום שיר יוסי בן נון ועוד. (מי שמכיר מוזמן להוסיף...) 
אל הנהגים הותיקים הצטרפו הצעירים: פיני עזרן, ז'אק אביטן (שעד היום על הכבישים!), אהרון לנדסמן שחרשו את כבישי הארץ כשסמל 'התנועה' מקשט את הקבינות שלהם, שגם היו ל'בית נייד על הכביש'.
תהפוכות במצב התחבורה הארצי ותחרות קשה הובילו לצמצום צי הרכב ומאוחר יותר בתחילת שנות 0002 למכירת וסגירת הענף, מהחשובים והמרתקים בגבעה, וחבל...
(בקשה מ'זקני הקואופרטיב ובני ביתם: 
אנא שלחו למערכת 
ten.tniqezeb@599idroc מידע וסיפורי כביש של 'התנועה' לדורותיה!!)

האתר מיועד להצגה ברזולוציה 006x008 פיקסלים ובלוח צבעים 23 סיביות.